Gå til innhold

Forslag til minneord på gravsten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøker å finne et minneord som skal stå på graven til vår kjære pappa. Han var ihuga friluftsmann og døde mens han utførte sin store hobby - terrengløping. Han var ikke religiøs, og hadde mye humor. Vi har derfor lyst til å ha et minneord med litt humor i seg, eller noe som har med løping eller friluftsliv å gjøre - noe med natur. Dette er imidlertid vanskelig å finne - er mest minneord alla "Takk for alt" og "Hvil i fred". Er det noen som har noen forslag/ kjenner til noen gode sitater som kan passe, eller som rett og slett er kreative?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Han syntes fød til Bagateller. Og noget stort han blev ei heller."

Johann Herman Wessel

Skrevet

Du falt mens du løp fort,

å dø er jammen fort gjort

Skrevet

eller:

En naturens mann i skinn og sinn

det var der du falt,

og sovnet inn

Skrevet

På stenen til Pappan nin står det "Møtes der solen aldri går ned" Han var heller ikke religiøs. Synes det passer bra og er godt å lese når vi besøker graven...

Hakket finere synes jeg der er om man setter et VI først... Vi møtes der solen aldri går ned. Egentli en ganske frustrerende bagatell at det står uten VI....Viktig å være helt fornøyd!! Håper dere finner noe som passer:)

Kondolerer.

Skrevet

Nå kan dere jo lure på hvor jeg er.

Skrevet

Takk for fine tips :-)

Skrevet

Jeg sprang til jeg falt

Jeg sprang i døden med stor iver

Jeg døde i terrenget

Naturen hentet meg inn

Naturen ble min siste reise

Jeg sprintet inn i døden

Jeg døde springende

Skrevet

Døden vant løpet

Døden tok meg igjen

jeg sprang og sprang, men så kom døden

Jeg elsket å løpe og døde med mine løpesko på

Jeg vil alltid løpe selv om løpet ble min død

Jeg sa en gang, jeg skal løpe til jeg dør og slik ble det

Jeg løp på denne jord

Naturen var min frelse

Og der møtte jeg min død

Skrevet

Jeg løp inn i solnedgang

Takk for meg

Nå er løpet over

Skrevet

Jeg løp i dødens dal

Nå hviler jeg i all evighet

Skrevet

Jeg gikk til skogs

Døden var min konkurent

Og jammen tapte jeg løpet

En friluftsmann jeg er

Og i den frie natur jeg døde

Nå hviler jeg i moder jord

I terrenget jeg sprang

I terrenget jeg døde

Skrevet

Jeg fikk den ære av å dø i det fri

Skrevet

Dypt savnet.

Alltid elsket

Skrevet

Jeg synes ikke dere skal få ukjente mennesker til å finne på minne ord for dere. Synes dere sammen skal finne noe som passer, dere som kjente pappaen deres. Noe som betyr noe for dere og som derevet pappaen deres ville likt. Når jeg leser inleggene her synes jeg mange av de er veldig upassende. Selvfølgelig kan man velge noe med humor, men da synes jeg det skal være noe som dere vet pappaen deres ville "tatt" og noe som er spesielt for nettopp dere. At mennesker deres pappa ikke kjente skal finne på humoristiske minneord til hans gravstein synes jeg blir upassende. Dette er ikke ment som stygg kritikk så jeg håper for all del du ikke tar det som det....synes bare det som skal stå på deres pappas gravstein er noe som bør komme fra dere..noe som betyr noe for dere... Håper dere finner noe gir mening for dere!!!

Skrevet

Vil bare si at jeg syntes ikke han tapte løpet selvom han døde da han løp!!

Lykke til i valget av ord på stenen! Det er viktig at du blir fornøyd. Det er ord du kommer til å lese og tenke mye på. Ordene er på en måte din siste hilsen eller dine beste tanker til pappaen din.

Skrevet

Selv de villeste fugler sørger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...