mamma-til-katharina<3 Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Vil bare si at jeg er flytter fra "barnimagen" og kommer hit nå, for 5 dager siden fødte jeg Katharina på 47cm og 4055gr, så hun var en liten(stor) nyydelig jente <3 Men nå over til mitt spørsmål jeg hadde ganske store pupper før jeg ble gravid, Bh str 80DD før graviditeten, og nå etter jeg har fått melk har jeg str 80/85 G eller H.. jeg er 165cm høy og normalvektig så jeg får utrolig vondt i ryggen :/ lurer på om det er noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre for og ikke få så vondt i ryggen, eventuelt hvor jeg får kjøpt støttende bh'er!!
Erisa* Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Gratulerer så mye med jenta di! Håper fødselen gikk fint og at ammingen går bra! I Bergen der jeg bor er det i alle fall en undertøysbutikk som jeg tror er flinke til slikt. De har store amme-bher, og kan veilede til å finne riktig størrelse. Til trøst kan jeg si at puppene mine nå er små og flate igjen (i alle fall i forhold til de gigapuppene jeg fikk når jeg var høygravid og den første uka etter fødsel...) De første ukene er verst, og så blir de gradvis mindre etter hvert, spesielt når du ikke fullammer lenger. Det er mye som skjer med kroppen når man har vært gravid, og det er vanlig å få vondt i ryggen etterpå. Store, tunge pupper er ikke akkurat til hjelp da! Etter hvert vil du få trent opp musklene i kroppen din igjen, men den første tiden kan være hard - med amming og bæring. Det kan være hjelp i å gå til fysioterapi, det kan fastlegen din henvise deg til. Der kan du og lære øvelser som kan gjøre deg sterkere så du tåler mer. Jeg hadde god hjelp av det. Håper du blir bedre etter hvert! Lykke til med alt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå