Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På dette helsekort for gravide, skal man skrive på at man har kjønnsvorter? Var på første kontroll igår, men tenkte ikke på det akkurat da fordi jeg aldri har utbrudd omtrent..

Og vet noen om dette kan smitte barnet under fødsel??

Blir veldig takknemlig for svar !

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Kjønnssykdommer skal skrives på helsekortet, dette har med om sykdommen eventuelt kan smitte barnet ved fødsel. Så hadde jeg vært dere,så ville jeg sagt ifra så det blir notert på kortet, man kan aldri vite hva som er smittsomt og eventuelt farlig for barnet :)

• 3 måneder senere...

hvorfor vet ikke sambo at du har det? Er det ikke bedre å fortelle det nå, enn å risikere å smitte ham og SÅ fortelle at eh, nei, dette har du hatt lenge... Er du ikke redd for at han skal tro du har vært utro?

• 4 måneder senere...

Jeg fortalte at jeg har herpes og da ble det skrevet på helsekortet.. skulle jo helst sett til at det ikke står der, men man kan kanskje be om at de bare skriver forbokstavene.. f.eks H.G (herpes genitalis) så kan du heller si hva det står for ved fødselen.. Jeg ble smittet av min x, men fortalte min nåværende sambo om det ganske tidlig.. Klarte ikke å ha sånt skjult for han. Han tok det helt fint. Det er jo ingen dødelig sykdom. De som ikke har sagt noe vil på et eller annet tidspunkt smitte partner for man trenger ikke alltid ha utbrudd for at det smitter.. Lest på hjemmeside for herpessmittede.

• 5 måneder senere...

Annonse

Min lege har ikke skrevet det på helsekortet, for jeg sa jeg var bekymret for fødsel angående herpesutbrudd...

Jeg har selvfølgelig fått utbrudd nå på slutten av svangerskapet da... NICE! Har ikke hatt det på sikkert 3 år, å da merka jeg det nesten ikke... Nå er det ubehagelig, og selvfølgelig bekymringsfult med hensyn til fødsel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...