Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er muligens et småteit spørsmål, men hater å gå rundt å lure på ting ;)

Og istedet for å spørre en klinikk, spør jeg dere :)

Når man skriver en kontrakt, på 3 ganger IVF, f.eks hos Trianglen, (de jeg vurderer å gå til).

Er det slik at man da betaler hele summen, 42.000 DKK, og så hvis man da blir gravid på første forsøk (14.000 DKK pr forsøk), så forsvinner de resterende 28.000 DKK ut i "intet"?

Eller får man de tilbakebetalt?

Bare lurer, for hvis det er tilfellet, så går jeg heller for en IVF om gangen. :)

- T

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel det som er greia, ja. Du får rabatt per behandling om du kjøper tre, men risikerer å betale svært mye for en om det sitter på første.

Skrevet

Det er såpass ja...

Takk for svar :)

Da venter jeg med kontrakt foreløpig, ihvertfall.

Skrevet

Poenget er jo at du ved å kjøpe enkle behandlinger betaler ca 21.000 pr behandling ( ikke 14.000 som du skriver).

Du får dermed tre forsøk til prisen av ett. Det tredje blir "gratis" ved kjøp av en pakke.

Kjøper du 3 pack og lykkes på 1. forsøk betaler du dobbel pris - men altså ikke tredobbel...

Skrevet

Joda, men det er jo som hun over her sier, at man får jo rabatt når man kjøper 3 forsøk :)

Som det står på sidene deres...

F.eks på en pakke, 42.000 DKK for 3 forsøk. Hvor da hvert forsøk er på 14.000 DKK.

Står ihvertfall slik på siden jeg så :)

http://trianglen.dk/DK/priser/forsikringer.htm

Men nå har de forskjellige priser, billigere for de under 35 år...

Så hvis man da kjøper pakken på 42.000, og blir gravid på første forsøk, har man 28.000 igjen av summen man betalte.

Så sett med pakkepris-øyne, som 14.000 pr forsøk, vil man da "miste" 2 forsøk, 28.000.

Jeg bare tok den pakken som et eksempel :)

Men ja... Tar man "vanlig" IVF, uten pakkepris, blir det jo noe helt annet :)

Skrevet

Ja det er jo en vurdering en bare må ta om en vil gå for pakke eller ikke.

Hvis en er frisk og rask og ikke har noe fertilitetsproblem så er det nok lurt å ta et forsøk av gangen og ikke kjøpe pakke. Noe jeg er et eksempel på, jeg kjøpte pakke, lyktes på første forsøk og har i den forstand tapt 21.000 (Enkle forsøk på Nordica koster 21.000, pakke på 3: 42000). Men der og da syntes jeg det var "trygt" å vite at jeg hadde 2 forsøk til gode om det ikke gikk.

Sliter en derimot med å bli gravid kan det være lurt å ta en pakkeløsning.

ønsker deg nå lykke til uansett !!!!

Skrevet

Javisst :)

Og du har jo veldig rett, Gitte. Det er jo en "trygghet" i det å vite at skulle det ikke gå, har man to forsøk til :)

Tror jeg rett og slett får høre med legene jeg... Hva de mener jeg bør gjøre... :) For jeg har jo et fertilitetsproblem, men på den andre siden er jeg jo ung, så... Vel vel :)

Takk for innspill ihvertfall :D

Skrevet

Hør med legen din du. Min lege har rådet meg til ikke å ta pakke... Det skyldes at jeg uten bruk av hormoner har ganske mange eggposer liggende klar ved eggløsning. UL viste 7 eggposer uten stimuli, og det er da sannsynlig at jeg vil få endel egg å høste med bruk av medikamenter. Om det ikke skulle lykkes på første forsøk, vil jeg derfor muligens ha embryo liggende på vent i fryseren deres. Det koster mindre å sette opp disse frosne enn å gå gjennom hele greia på nytt. Skulle du måtte ha to forsøk betaler du likevel ikke mer enn for hele pakken...Men - det er jo hvis du trenger tre forsøk da at du taper penger på å ha valgt å betale for ett og ett forsøk...

Masse lykkeønskninger fra meg - uansett hva du måtte bestemme deg for! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...