Gå til innhold

Er det andre som strever med nr 2??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente som fyller 3 i august. Har prøvd aktivt med nr 2 i ca 5-6 pp. Vet at det ikke er så veldig lenge, men for meg føles det som en evighet, og et ubeskrivelig nederlag hver gang det ikke lykkes. En ekstra grunn til at jeg allerede begynner å få hetta er nok at jeg ønsket og begynne og prøve allerede fra forrige sommer, mens far ikke var klar før ved juletider.

Er så redd for at vi av en eller annen grunn ikke skal lykkes. Hører om folk som ikke klarer og få nr 2. Hva kan det komme av da?

Jeg vil så inderlig gi et søsken til tulla vår, hun er så utolig glad i babyer. Da vi fikk henne var vi ikke klar over at vi prøvde en gang. Det var en mye bedre situasjon og være i.

Samtidig vil jeg jo legge til at jeg er ubeskrivelig taknemmelig for det barnet jeg har, og ønsker dere som strever med nr 1 alt hell som finnes på veien. Dere bør stå først i køen ;-)

MEN ER DET ANDRE DER UTE SOM BLIR GALE AV Å VENTE PÅ NR 2, SIGNER HER. Vi vil gi barnet vårt den største gaven de kan få. Et søsken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja..strever og strever, men prøver ihvertfall på nr. 2. Vår første satt på første ordentlige prøveperiode og vi ønsket oss to tette, men den neste endte i SA tidlig desember i fjor. Er nå i 4. pp etter det. Vi gleder oss stort til å få et søsken til datteren vår som blir 2 i juli. :)

Det går nok til slutt. Vi vet jo at vi kan! :)

Skrevet

Noen vil nok syntes at vi ikke er i kategorien "strever" enda siden vi har forsøkt siden august, men jeg syntes det er ganske strevsomt allikevel. Vi ønsker oss to (eller tre) tette, og siden jeg begynner å bli ganske voksen håper jeg det klaffer snart.

Mannen min sier som deg AnLin, at vi skal slappe av siden vi vet at vi kan, men det er jeg ikke så flink til...

Skrevet

He he, ja jeg signerer på den;))

Jeg har også ei lita tulle som blir 3 i august, og vi er i 6pp. Vi stiller visst ganske likt;)) Jeg hadde en sa i 5pp så vi begynte prøvingen i november. Føles som en evighet!!! Denne pp må det bare klaffe, for det hadde vært deilig å slippe å ha seks på kommando;)) Bare når man har lyst liksom:)) Telling av dager og testing eter el, kjenner jeg begynner å bli smårar!! Tar av meg hatten for de som har strevd i evigheter her inne!!!

Skrevet

mm.. begynner å bli veldig lei meg å frustrert.

Har ikke el av meg selv. Har prøvd siden slutten av okt 08. Men uten el!!! sier seg jo selv at det ikke går.. uff

HAr time hos privat klinikk nå i mai så hååper jeg får pergo. Tror egentlig det da.

Gutten min blir 2 i sept.. og er suuper takknemlig for han, men begynner å bli redd for at jeg ikke kommer til å bli gravid flere ganger:( har jo pco symptomer. Tenk om vi bare hadde kjempe flax som fikk han.. de tankene kommer oftere og oftere

Skrevet

Ja. Nå etter 9 pp føler jeg at vi strever. Hadde virkelig trodd at jeg skulle gått rundt med en liten kul i løpet av våren... :(

buhu.

Skrevet

hei ny her i dag:) vi prøver på nr to nå har ikke prøvd så lenge men når man har ett så sterkt ønske så skal det jo helst skje med en gang

brukt p-sprøyte frem til slutten av okt satt inn spiral kobber fra nov til begynnelsen av feb hadde regelmessig mens mens jeg hadde spiral men etter at jeg tok den ut har jeg ikke fått den ennå så vet jo ikke engang når jeg har eggløsning:( er det noen som har noe svar? må jeg få mens først eller har jeg eggløsning for det:)

Skrevet

Hallo:)

Vi jobber også med nummer to, gutten vår er faktisk også født august 06:) 7 pp, og følelsen går veldig opp og ned. Noen ganger gir jeg nesten opp, og andre ganger tenker jeg nesten ikke på det.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Ja, vi STREVER med nr 2 :o( Jenta vår var et lite "uhell" men like velkommen likevel, men å få nr 2 skulle ikke bli like enkelt som et "uhell"

I juni har vi prøvd i 2 år på nr 2, og jenta vår har akkurat blitt 4 år.. Hadde sett for meg 3 år mellom barna våre, men nå blir det ihvertfall 5 :o(

Det første året hadde ikke jeg EL, men etter det har jeg gått på pergo og hatt EL hver mnd.. Men ikke no skjer likevel.. Var inne å tok laparaskopi og hysteroskopi no i april, men ikke no galt å se der inne.. Så ting burde ligge tilrette for at vi skulle greie det på egenhånd, med hjelp fra pergo da.. Jaja.. En gang må det vel bli vår tur også...

Unner ingen å måtte prøve i så mange år som vi har gjort, og vet jo at det er mange som har prøvd mye lengre enn oss også.. Men det sliter på psyken i lengden.. Men mulig det har med hormonenen å gjøre også.. en god blanding sikkert..

Blir ikke vi gravide iløpet av sommeren blir det nok ivf på oss.. Men håpe håpe det kan klaffe i sommer :o)

Lykke til alle sammen :o)

Skrevet

Vi strever med å få til nr. 2.

Ble gravid i Aug. 08 og hadde da termin like før gutten vår fyller 3 år, tenke at dette kunne ikke bli mer perfekt - men da endte det selvfølgelig i MA.

Nå har det gått over ett halvt år og 5 pp'er siden jeg mistet, og har ikke blitt gravid igjen!

Synes glippet mellom søskene blir drastisk stort i forhold til hva vi hadde tenkt oss, så med en gang nr.2 kommer til verden skal vi starte med nr.3 tenker jeg :)

Skrevet

Hei, vi strever med nr 2. Vi strevde med nr 1 og, i flere år, men klarte det med pergo tilslutt.

jenta mi blir 3 i oktober, og vi har prøvd aktivt halvannet år ca.

Gått på flere kurer med pergo, og begynner bli ganske frustrert nå.

Håper det klaffer med spire nr 2 for alle snart:)

Skrevet

Har prøvd i 11 måneder med nr.2, da hade jeg venta i 7 måneder på å få eggløsning tilbake etter fødselen. hadde et ønske om to tette helst bare 1-1,5 år mellom, men nå blir det over 2. (har en datter på 17,5 mnd) Brukte 2 år på å bli gravid med dattra vår, inkludert en SA og en MA ed 1,5 års mellomrom. Har vært igjennom full utredning(med laparoskopi) før, uten noe gærnt, så vet ikke om jeg orker det igjen. Har eggløsning hver gang, så da blir det isåfall å søke IVF om det ikke klaffer snart.

Nå er jeg derimot på tredje dagen over IKM, så kaaaanskje det har klaffa. (orker ikke teste før over helga, siden lutealfasedagene har variert litt tidligere)

Ikke nøl om å søke hjelp dere som sliter, det ofte litt tid å komme igjennom, og man kan jo fint prøve på egenhånd i mellomtida og mens det pågår:-)

Lykke til!

Skrevet

Jaa sliter også med nr.2,har en datter på 6 år,som gjærne vil bli storesøster. Ho satt i box med en gang,men nr 2 lar vente på seg:-(((( Jeg har ikke gått på p-piller på 1,5 år,har vært å tatt blodprøver,og jeg har eggl,så det er vel bare å prøve på,men må si jeg er lei og frustrert,men lykke til til oss som prøver:-)

Skrevet

Hei, hvis du har el kommer den før tr. Bruk el-tester for å finne ut når den er. Det er jo ikke godt å vite det da du ikke har noen syklus å gå etter. Du får kjøpt testene billig på nettet slik at du slipper å bli ruinert:))

Men en ting du bør være obs på er at mange går lenge uten el når de har brukt p-sprøyte. Jeg har ei venninne som ikke fikk det før det hadde gått et år. Det er jo sikkert et ytterpunkt, og det er slettes ikke sikkert at det gjelder deg... Lykke til, og håper at det ordner seg fort for deg:))

Skrevet

Det ble noe kluss her... Innlegget over her er til Mroos:))

Skrevet

nr 1 var det ingen problemer med, men nå har vi holdt på i 1 år med nr to og er allerede godt i gang med utredning. Har ikke hatt noe hell selv med dobber pergo-kur. Huff, var overhode ikke mentalt forberedt på at det skulle bli problemer denne gangen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!!

Ser at jeg ikke er alene i denne kjiipe situasjon. Dessverre, må man vel egentlig si. Men da får vi iallefall muntre hverandre opp underveis ;-)

Jeg har fortsatt ikke begynt med eggløsningstester (tror jeg har EL, stort sett ihvertfall), og sexlivet er fortsatt stort sett preget av lyst. Skulle ønske jeg kunne bli gravid nå snart, sånn at vi slipper og bli så tekniske.

Når har dere IKM forresten?

Jeg har mot slutten av uke 21. (Hadde el i går, tror og håper jeg)

Tenk om vi kunne gå inn i 1. trimester sammen nå i sommer....Mmm...for en deilig tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...