Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag hørte jeg om en liten gutt som heter Ferdinand, hva synes dere? Jeg synes det er litt tungt, men det er i hvertfall ikke mye brukt for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferdinand er tøft, litt tungt, kjenner en gutt som heter dette og som blir kalt "Ferdi", men får gode assosiasjoner til Ferdinand Magellan. Et navn man trygt kan bruke.

Skrevet

Har ikke tenkt på navnet før jeg hørte det igår, og det er utvilsomt et navn som man fester seg med. Igår tenkte jeg at det var et vel kraftig navn på en liten gutt, men enig om at det var stilig og ikke minst kreativt. Navnet er gotisk, betyr "modig beskytter", og det er bare rundt 300 som har navnet i Norge.

Skrevet

Jeg liker det ikke, altfor tungt og langt. Ikke har det noe fin klang heller.

Skrevet

Ferdinand er pent, men kanskje litt tungt... Synes vel også navnet er litt mykt - ser liksom for meg en liten gutt med lyse krøller som sitter og tegner, og ikke en mørkhåret mann som står og mekker på bilen... Men det er vel en vanesak.

Skrevet

Dattera mi går i barnehage med en Ferdinand, og flere av foreldrene har kommentert at det er et tøft navn. Må le litt for meg selv av min farfar som hadde Ferdinand som mellomnavn, men var så flau over navnet at han aldri brukte det eller nevnte det for noen. :-)

Skrevet

Kjempe fint navn synes jeg.

Skrevet

LIKER DET ABSOLUTT IKKE!

Skrevet

Ferdinand er kjempe kult! Klarer ikke bruke det selv for synes det er så mange andre fine navn men har en venninne som vurdere det til nestemann om det blir gutt og det er jeg veldig positiv til.

Skrevet

Er et litt sånn alternativt kunstnernavn for meg, sikkert pga Ferdinand Finne. Et helt greit nok navn...

Skrevet

Det er jo litt kult da, selv om jeg får assosiasjoner til den oksen. Har sagt det høyt for meg selv noen ganger, og det er et stilig navn som klinger bra. Litt tungt og vanskelig å si for små barn, men jeg likte dette.

Skrevet

Oksen Ferdinand? Går litt i samme kategori som mikkel for min del. Liker det veldig godt, men reven har ødelagt det...

Skrevet

Jeg vet også om en Ferdinand. Ikke noe galt å si om gutten, men liker ikke navnet... synes det er for tungt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...