¤A-09¤ Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ammer ca hver 3-4 time, siden det er det som passer for lillegutt. Han krever bare det ene brystet av gangen og blir mett av dette. Føler det blir bra med spreng på det brystet som er lengst siden jeg har gitt på og ønsker derfor å pumpe/håndmelke ut litt gjennom dagen. Jeg har kjøpt kopper fra Avent som jeg vil fryse ned så jeg har til senere. Spm er da: Jeg kan la koppen stå i kjøleskapet og fylle på i samme koppen ettersom jeg pumper/håndmelker gjennom dagen ikke sant?? Og når denne koppen er full; kan jeg da fryse den ned, selvom den har stått i kjøleskapet f.eks en dag? Eller må den direkte i fryseren? Dumme spørsmål kanskje,men jeg har virkelig ikke peiling på dette;-)
blomstre Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Heisann. Dette sier ammehjelpen på sine nettsider: Morsmelk som skal fryses settes i fryseren med en gang. Det går fint å helle melken rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner. Selv har jeg fulgt dette. Første gangen jeg har pumpet har jeg altså satt beholderen rett i frysen, så har jeg fylt på den samme beholderen til den er full. Så det blir like letvint som metoden du skisserer :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Hei, Om du skal etterfylle morsmelk i samme beger som du allerede har brukt, så må denne melken bli avkjølt først. Men du kan helle fersk morsmelk oppå frossen melk, for å fylle opp et beger på den måten, men altså ikke i kjøleskapet. husk bare at mengden frossen melk må være større enn mengden fersk, ellers risikerer du at den tiner og blir da dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå