Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ingen prøver enda, men jeg og kjæresten har bestemt oss for å droppe p-pillene mot slutten av sommeren. Jeg har da gått på pillen sammenhengende siden jeg var 16 år, altså 9 år, og jeg forstår at dette vil kunne ha en innvirkning på prøveperioden vår. Men nå har det seg også slik at jeg hadde ganske uregelmessige sykluser før jeg startet på p-pillen (dette var hovedgrunnen til at jeg startet å ta p-piller i utgangspunktet), og nå er jeg redd for hva dette vil ha å si. Jeg tror mine sykluser var i nærheten av å være 5 uker, men jeg kunne aldri vite når mensen kom. Eneste måten å vite det på, var at jeg følte eggløsningen på kroppen når den kom..! Vil dette ha noe å si når vi nå vil prøve å bli gravide?

Hvilke erfaringer har dere med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Samme som meg det :) Begynte på pilla pga uregelmessighet og smerter. Men etterpå nå, så har den egentlig vært mer regelmessig enn den va tidligere..tror eg...litt i hytt og pine blir det fort når en har gått på pilla da, men dei aller fleste e i normalt gjenge etter 6 mndr... noen opp te ett år.

Men hvis du har følt eggløsninga på kroppen tidligere så gjør du nok det nå og :) Og det e jo kjempebra når en prøve å bli gravide da...Må nesten bare prøve å se ka som skjer. Ingen reagere likt....noen blir gravide strax dei kutte pilla..andre..som meg...har venta et halvt år nå ette eg slutta og virke som om ting begynne å komme litt i vater igjen.

Skrevet

Tusen takk for svar, Drømme 3pp!

Du har nok rett - det beste er nok bare å prøve! :)

Skrevet

Hei!

Jeg har kjempe uregelmessige sykluser. Fra 2 uker til 6 mnd. Stort mer uregelmessig blir det vel ikke:-)

Frste gang jeg ble gravid var det en stor overraskelse. Andre gang hadde vi forsøkt i 1,5 år uten å registere en eneste eggløsning og plutselig var jeg bare gravid. 9 dager etter mensen var jeg 6 uker gravid..Ingen logik altså.

Fertilitetslegen sa at det var bare for meg å glemme å forstå blødningene mine.

Jeg forsøkte forøvrig pergo pg provera uten resultat.

Så alt er mulig! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...