Gå til innhold

Alle guttenavn dere kan komme på som begynner med L ????

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har to gutter som heter Magnus og Georg. Nå venter vi tredje gutten om 20 dager =) Han heter for øyeblikket Alfred, og jeg er helt fornøyd med det. Men min svigerfar "vil" (han blir ikke sur hvis ikke, tror bare han hadde likt det) at sønnen vår skal hete noe på L da guttene bakover i den rekken alle begynner på L. Vet ikke hvor langt bak i rekken, men her er de jeg vet:

Lars (min mann)

Leif (min svigerfar)

Lars (farfar til min mann)

Lucas (olderfar - begynner å ta hintet? ;) )

Laurits (tippolderfar til min mann)

Svigerfar har prøvd seg med Lucas, men som dere sikkert ser på navna vi allerede har og liker er ikke Lucas noe for oss =) Har tenkt på Lasse, men vil ikke ha det heller =)

Vi liker navn som høres ut som bønder fra Jæren =)

Jeg trenger ikke følge dette, og jeg har aldri vært en person som føler jeg "må" kalle opp unger, men hvis jeg (obs; VI) får et fint navn på L, så hvorfor ikke?

Så kjære dere alle sammen; Kom med alle guttenavn på L som dere liker/kan komme på!!

På forhånd tuuuusen takk =)

Fortsetter under...

Annonse

flere her passer nok ikke med tanke på at dere da ønsker mer gammeldagse navn....

men hva da med

Leonard

Ledvin

Leidulf/Leidulv

Ellers så er det ikke så mange jeg kommer på;)

Lykke til med navnevalget:)

Javel ja. Ser at vi tydeligvis har sluttet med å dele alle tanker vi har med hverandre. Virkelig godt jeg får følge med på deg her inne da! ;)

Nå liker jeg jo veldig godt Alfred, men syns faktisk at verdien av å følge denne tradisjonen ville vært veldig stor. Tenk hvis det er du som avbryter denne laaange tradisjonen. Det tror jeg ikke jeg ville gjort rett og slett! Tenk så glad Leif ville blitt.

Jeg stemmer først og fremst på Laurits. Det var jo kjempefint. Forstår ikke hvorfor du ikke har nevnt det tidliger? Ludvig er også veldig fint. Husker at du vurderte det både med Magnus og Georg, tror jeg?

Annonse

Hei!

Jeg er mamma til Serine, Rasmus og LUDVIG!

Har som deg sans for godt rotfesta navn og er opptatt av at ungene mine ikke skal måtte dele navn med flere i klassen.....

Ludvig er et navn som har paralleller og blir gjenkjent på flere språk og så finnes det jo så mange flotte menn som har hett det før ham!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...