Gå til innhold

1. dag med ketolyse og allerede i ketose.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tissa på stixen nå og den gjorde utslag på 10. Trodde ikke det ville gå så fort!

Men fy flate så lyst jeg har på noe å stappe i trynet! Men har spist 13 g karbohydrater i dag, så jeg nærmer meg vel toppen.

Finnes det en sjokolade uten karbo????

Skrevet

SÅ flink :o) Det aller beste er å stay strong og holde seg HELT unna "sjokolader" og annet med kunstig søtning i minst de to første ukene med ketogen kost. Da vil du klare å nullstille kroppen, og søthungeren forsvinner - det er sååå deilig!

Skrevet

Du kan spise atkins sjokolade uten at den pavirker stixen... - Eller litt av den sukker frie sjokoladen de har på rema 1000. - eller hva med heistad gele ? Den er helt uten karbohydrater. Du kan også spise bacon gull. Jeg spiser ofte litt bær med pisket krem , når jeg har lyst på noe godt.

Skrevet

finnes mange sjokolader som er søta med maltitol, prøv deg frem til den du liker. synes cavalier (helsekost) har mange gode.

men som nevnt over her, den første tiden bør du holde deg unna søtningstoffer..

snacks heller på paranøtter!

kan virkelig anbefale deg gerds ostekake når du skal kose deg litt ekstra, oppskrifta finner du på lavkarboforumet (lavkarbo.no)

jeg bruker jordbærgele og koker den med en splitta vaniljestang!

har forresten noen oppskrifter på mat på matbloggen min (var i ketose et par mnd, men er mer på lavkarbo nå) hobbykokka.blogspot.com

klikk på lavkarbo etiketten, lenger ned på siden er det keolysevennlig mat, pluss oppskrift på mine nøtteknekkebrød som jeg sverger til ennå!

lyke til med kuren!

Skrevet

Takk for tips:)

Tok en kopp te med 2 suketter istedet. Hjalp veldig.

En annen sak er at jeg er avhengig av fishermans friend! Jeg røyker, nemlig. Jeg har lest på alle dropspakkene og alle inneholder jo like mye som et helt glass med syltetøy!!! Noen tips her da?

Skrevet

Takk! Kommer nok til å snuse litt innom der. Mat er en viktig del av livet mitt. Ble anbefalt av legen min å bruke ketolyse selv om jeg ikke er overvektig. Men fortsetter jeg i denne tralten er veien dit kort. Han anbefalte denne fordi jeg har dette syke forholdet til mat og fordi jeg kan spise god mat uten å sulte. Hadde litt høyt kolesterol. Skal prøve ketose i en uke først og så lavkarbo etter det. Poenget er kostholdsendring.

Skrevet

Line_n & sara: Så flott blogg du har.. Ble skikkelig sulten nå :)

Er du også vegetarianer? Var så masse godt her.

Skrevet

Hm.... Alternativ til fisher manns var verre..... Du kan spise litt av noen av de dietorelle dropsene , men det blir jo ikke det samme.

Jeg var avhengig av tyggis ( røyker også ) og det skal man ikke spise på ketolyse.

Ser flere her anbefaler og ligge unna ting med søtstoffer de to første ukene ? Det har aldri jeg eller min mann gjort,og vi har gått på ketolyse og lavkarbo i snart 2år ( naturlig avbrudd i periode med svangerskap og amming av lillemor på 1år :-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...