Juliann10 Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Såå mye kjekke fester som kommer fremover. Burde jeg da la være å drikke alkohol TILFELLE d skulle sjer noe eller skal vi utsette prøvinga til festene er over ?? hehe, vansklig valg dette her..vil jo self gjøre det best mulig for barnet, selv om det er liten sjanse for at det klaffer nå med engang....
Wilhelmine'n Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 hei. Er 11 mnd siden jeg sluttet på prevensjon, og har vært på noen fester i løpet av siste året. Men jeg har passet på å ikke drikke mellom EL og IKM da, bare for å være sikker=) Og er det rundt mens tid, har jeg gjerne tatt en test først=) Skal jo ikke slutte med alt og ikke leve livet selvom man prøver å bli gravid, mener nå jeg da=) Masse lykke til=)
liber Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 jeg festa en del selv om jeg prøvde, å det har ingenting å si, du veit jo ikke hvor lang tid det tar heller å man kan ikke leve som gravid før man er det. er min mening da, veit det sikkert er mange som er uenig med meg. veit jeg drakk før jeg fant ut at jeg var gravid nå, å det gjorde jeg sist gang å. party on girl:)
You can call me Dårris Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Enig med liber. Hva om det tar flere år før spira sitter? Skal man legge hele livet på vent? Jeg lever helt som normalt, bortsett fra at jeg har sluttet å røyke, men det hadde jeg nok kommet til å gjøre uansett prøving eller ei:) Eller, jo, jeg tar ikke ibux... Merkelig at det var det jeg absolutt måtte unngå Men når det gjeldre alkohol ja. Når jeg var gravid forrige gang, så drakk jeg jo før jeg visste jeg var gravid, MYE.. Det gikk jo bra da. Denne gangen så prøver jo vi å bli gravide, så jeg tror det er begrenset hvor mange ganger man rekker å feste før man vet uansett. Det er nok viktigst å leve sunt i hverdagen, og heller skeie ut en gang i blandt når man føler for det:)
Yo&La+spire Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Mor og barn deler jo ikke blod før etter en 6 uker ca, så om du drikker alkohol før det så går det ikke ut over barnet (med mindre du drikker deg så sørpa at kroppen setter igang en sa, men tror det skal mye til altså...) Eg har vert på et par fester, men ikke mye heller...sist eg var gravid drakk eg på IKM dagen, og testa positivt noen dager etter, og da tenkte eg ikke så mye på det, mens nå prøver eg å holde meg unna alkohol rundt el for det blir magt at man ikke blir like lett gravid med alkohol i kroppen...om det er sant vet eg ikke, men eg tar ingen sjanser;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå