Gå til innhold

Begynt med folsyre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har dere begynt med det før dere begynte prøve? Vært og kjøpt nå, men hvis det tar ett års tid å bli gravid føles det litt unødvendig å ta det så lenge :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ærlig innrømme jeg ikke begynte å ta dem før vi begynte å prøve selv om det er anbefalt å begynne med dem minst 1 mnd, helst 3 mnd før.

Ikke hver dag jeg husker dem heller.

Skrevet

Ja, men det er mye som kan føles unødvendig når man prøver å bli gravid... Det å kutte ned på kaffen f.eks, eller alkohol..? Er nok best å gjøre det likevel. Kan jo være den ene gangen du drikker, eller da du ikke begynner med folsyre at du blir gravid...Du tar jo ikke skade av det selvom du ikke er gravid, og det koster jo ikke noe særlig mer enn p piller.

Skrevet

Nei, det var ganske rimelig, så har tatt folsyre nå. Kaffe drikker jeg ikke, og festingen stopper seg selv i eksamensperioden, men utepilsen i vårsola blir fram til en pos. test, men hvor mye er det da? 0,5 i uka el no sånt for min del. Men tar folsyre nå, orker ikke hvis om atter dersom atter noe skulle være i veien og være min skyld.. P-piller har jeg ikke kjøpt på mange år, måler temp som prevensjon, og nå for å ha sex på el og dagene rundt :-S

Skrevet

Tar en som heter "gravid"fra apoteket.

Multivitamin pakke , med folsyre=)

husker det ikke hver dag jeg heller, men sånn 3-7 ganger i uka:P

Skrevet

Jepp, har begynt å ta det. Mulig konsekvens av å ikke ta folat er så skremmende at det smaker så uendelig mye mer enn det koster. Jeg tror ikke jeg har glemt det en eneste dag faktisk, men jeg har de liggende på kjøkkenbenken og tar de hver morgen.

Skrevet

tar sånn vitamintabletter med folsyre..men husker ikke å ta dem hver dag da...:P skjerper meg vel når spira sitter tenker jeg;)

Skrevet

det er jo kjempe bra:)

Har de liggende inni kjøkkenskapet, så i en travel hverdag blir de glemt gitt:)

Skrevet

Ja, og kommer man llitt ut av den vanlige rutinen er det fort gjort. Tror uansett ikke det er noen krise å glemme det en dag.

Skrevet

nei tror nok ikke det.

Det kan nok hende jeg blir mer nøye på det når jeg blir gravid=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...