Gå til innhold

Miste melka av stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man miste melka av stress? Jeg er på besøk hos min mor, som jeg har et anstrengt forhold til. Hun maser på meg ang ammingen fordi hun synes at min 4 mnd gamle sønn ikke får nok. Han er my urolig og ber om mat ofte. Jeg blir mer og mer opprørt og urolig. Både fordi gutten min virker så misfornøyd og over min mors dominerende og til dels respektløse oppførsel. Hva kan jeg si/gjøre for å få henne til å slutte med maset og la meg være i fred? Orker ikke å krangle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke om det gjelder alle, men om jeg er trøtt, lei meg, stresset eller småsyk mister jeg nesten all melken. Ikke sånn at han sulter i hjel, men nok til at det er et problem og han blir veldig misfornøyd av det. Det er veldig slitsomt i lengden.

Min anbefaling: dra hjem til deg om du har mulighet til det og ikke la moren din forsure livet ditt. Barnet er viktigste akkurat nå, og for å være en god mor må du være en noenlunde lykkelig og avslappet mor.

Om du ikke kan forkorte oppholdet hos din mor, foreslår jeg at du trekker deg tilbake i et annet rom for å amme og gir beskjed om at ingen (evt. bortsett fra mannen din) kan komme inn mens du holder på. Ta med deg god bok/blad/lydbok/dvd/musikk eller hva som helst som kan gjøre det koselig. Glem verden utenfor. Om moren din kommenterer, svar at helsestasjonen har kontrollert at alt er i orden med barnet ditt, og det er deres jobb å vite slikt. Med mindre moren din er lege eller sykepleier (i så fall er det litt vanskeligere), er hun ikke en spesialist på det området.

Det er nok lettere sagt enn gjort, og jeg sliter fælt med ammingen selv. Men jeg håper det kan hjelpe deg.

Lykke til,

Skrevet

Tusen takk for godt råd! Det er ikke lett å stille opp mot en dominerende mor når man er sliten og halvt desperat over en unge som er midt i en skikkelig økeperiode. Man trenger oppmuntring for å holde humøret og motet oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...