*´¨`*to nydelige jenter*´¨`* Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg hadde en sa 1 april... Tok en graviditetstest onsdag 29 april, og denne var veldig svak positiv. Tok en ny test torsdag 30 april, den var litt sterkere, også tok jeg en siste test fredag 1 mai, og denne var helt klar og tydelig positiv. var hos legen nå på mandag og tok en ny test og ei hcg blodprøve. Testen var også der helt klart positiv, og hcg nivået var 305. Skal ringe igjen imprgen og snakke med legen, siden hun ikke var der idag. Det jeg da lurer på er vel at hvis det var igjen hcg etter aborten, så skal vel ikke en test bli sterkere og sterkere, men svakere?!? Og hvis det er så jeg er gravid igjen så er vel hcg på 305 litt lite eller? Jeg er forresten 5 uker idag, hvis jeg går ut ifra at mensen starta den 1 april da jeg mistet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Blir veldig glad for svar:)
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Hei! Her er en oversikt fra mammanett...Hcg kan variere svært mye fra person til person. Det som er viktig er din egen stigning!) Regner med du skal ta en til hcg-prøve for å se stigningen? Masse lykke til!!!! TYPISKE INTERVALLER FOR s-hCG UNDER SVANGERSKAP Uker etter siste menstruasjon hCG-nivå (IU/L) uke 4: 5 - 100 uke 5: 200 - 3000 uke 6: 10000 - 80000 uke 7 - 14: 90000 - 500000 uke 15 - 26: 5000 - 80000 uke 28 - 40: 3000 - 15000
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Hei, hva sa legen? Jeg fikk positiv test 3 dager før IKM, men startet å blø som vanlig på IKM. Regnet med SA og ventet på at testene skulle bli svakere. Så derimot at testene ble bare sterkere etter kort tid og det ble målt en stigning i hcg over en tre ukers periode fra 156 til 600. Dette er altfor lavt og tyder på at det sitter noe placentarester igjen et eller annet sted og produserer hcg. Håper for din del at hcgen fordobler seg som normalt fremover, eventuel mase deg til en GU for sikkerhetsskyld. Er det unormalt lav stigning, bør du få sjekket snarest at det ikke er et svangerskap utenfor livmora, slik som det ble mistanke om hos meg. Det ble ikke funnet noe da de utførte en laparascopi meg. Hadde en utskrapning selv om det var "tomt" i livmora mi. Har vært inne og tatt en ny blodprøve i dag og håper intenst på at hcgen har sunket. Teststrimlene viser fortsatt superpositiv til tross for at jeg ikke hadde noe høyt hcg ved " 9+1" da jeg hadde utskrapningen. Er så lei og vil bare komme i gang igjen. Grrr! Krysser fingrene for at det går riktig vei for din del!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå