Knotten & lille persille Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jenta mi på snart fire uker spiser ca hver 3. time på dagen, noe oftere på kvelden. Idag vil hun plutselig ha mat hver time. Rekker nesten ikke å produsere melk før hun vil ha mat igjen. Synes ikke hun tømmer brystet helt ved hver amming, men nesten. Har lurt på om hun kan ha vondt i magen, men hun viser tydelig at hun er sulten. Mye smatting og suger på alt hun kommer over. Er det normalt at småttisene spiser så ofte ved såkalte økedager? Og er det ok om hun ikke tømmer helt, eller bør jeg pumpe ut resten? Er livredd for betennelse, hadde dette med forrigemann og mistet melken som følge av det. Hun tisser enormt mye og er stort sett rolig mellom måltidene, så er ikke redd for at hun ikke får nok mat.
therehag Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 det er helt normalt at de spiser så mye ved økedager:) Man får ikke gjordt så mye annet en å gi de mat. Så vidt jeg vet går det greit at de ikke tømmer helt. noen barn tømmer aldri helt, men vil spise litt av hver pupp hver gang. det finnes masse bra litteratur om amming, og du kan alltids ringe ammehjelpen eller lese på nettsiden deres, Lykke til:) Hilsen en som også har en jente med økedager nå og da;)
Oktopia Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Hei! Det du opplever er helt innenfor normalen for økedager. Hadde det det slik selv med min gutt. Du må sette av god tid mens det står på. Sørg for masse å drikke, ammete, ro og fred. Omså hold deg i senga med datteren din og bare kos deg. Legg henne til det brystet hun drakk av sist. Da vil du slippe brystbetennelse og få god tømming av hvert bryst. Om du pumper, for sikkerhetsskyld, gjør det jo ingenting, siden dette ogs stimulerer til mer produksjon av melk. Unngå kaffe, te og annet som kan virke vanndrivende på kroppen. Sørg også for at andre rundt deg tar hensyn. Din datter må komme først og melkeproduksjonen vil bare øke etter etterspørsel. :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå