Stoltest Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Noen som har erfaringer med hvilken erstatning som gir minst mageplager/luft i magen? Jenta mi på 2 1/2 mnd. bruker NAN1 og er veldig plaget med luft i magen og treg mage. Bruker malt uten at dette hjelper nevneverdig, hun har avføring hvert eller annenhvert døgn, og da kommer det ofte mengder. Vurderer å skifte merke men usikker på om dette har noe for seg...?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Vi byttet fra Nan til Hipp pga at vesla gulpet en masse! Hun var også veldig hard i magen. Etter vi begynte med Hipp ble alt mye bedre! Har aldri trengt å bruke malt. Men om det hjelper på luft vet jeg ikke. Pass på at hun får rapet skikkelig etter ett måltid! (det er mulig dere gjør det)
Stoltest Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2009 Er vel hard mage som er problemet her òg, hun fjerter og tar i, men sjelden det kommer avføring, og hun plages tydelig. Hun gulper forsåvidt også ganske mye, så er kanskje verdt et forsøk!
Elin snart mamma til 3 Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 vi byttet fra Nan til Hipp å har merket en kjempe forskjell på mini. Han sliter litt sånn som din lille å det ble merkbart bedre. Jeg gir minifom i tillegg en gang i blandt når det er mye mageknip. Den får du på apoteket (ikke på resept) å fungerer mot kolikk bla http://www.astrazeneca.no/preparater/minifom_po.html Småfolk har jeg akkurat fått tak i så den kan jeg ikke si så mye om. Eneste er at det virker som det er ganske få butikker som har det inne. Jeg mailet tilslutt til småfolk for å spørre de hvem som selger type 1 i pulverform Lykke til
Sol + spire Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Hei. Vi begynte også med Nan men merket fort at dette ikke var merket for snuppa. Fikk utrolig vondt i magen, og slet veldig med å få ut bæsjen. Prøvde derfor Hipp og det ble noe helt annet. :-) Hører mange som sier at om ungene reagerer på nan så reagerer de likedan på småfolk sin mme pga at de er så like. Vi prøvde også småfolk sin en liten periode, men da ble det akkurat det samme som når vi brukte nan sin mme. Så her anbefales Hipp på det vameste:-)
Stoltest Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2009 Takk for svar, skal begynne med Hipp i morgen, håper på samme gode effekt som dere har fått!
Siljev85 Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 her har vi aldri prøvd nan, men collett. det gjorde snuppa hard i magen og veldig urolig på natt ( i forhold til dei første vekene då ho kun fekk mm) , skifta til HIPP, ingen magevondt, mindre gulping osv. vil og anbefale på HIPP på det varmaste:)
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 min gutt tåler ingen av disse og må bruke nan ha 1, prøvde hipp får 1 ukes tid siden igjen, han er snart 5 mnd men fikk vondt i magen så nå holder jeg meg til nan ha 1. jeg snakket med lege om treg mage, fordi malt virket motsatt her, og fikk i samråd med lege bruke lactulose. virker bra her.
Maya_1 Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Jenta vår var nok like plaget etter vi byttet fra NAN til HIPP. Har du prøvd Minifom? Det er noen dråper de får før mat, og fåes kjøpt på apoteket. Den hjalp masse for snuppa vår.
Maya_1 Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Det var dog mange andre grunnet til å bruke HIPP i steden, for eksempel at den er økologisk, at den virker ferskere, lukter og smaker bedre, løser seg lettere opp i vann, og ikke minst er de (så vidt vi vet) en mye snillere produsent enn Nestle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå