Gå til innhold

Noen som har peiling og kan hjelpe meg litt???

september2009+april2012

Anbefalte innlegg

Jeg studerer fulltid på høyskolen og har termin i august. I tillegg har jeg en deltidsjobb der jeg jobber to ganger i uken. Planen er da og ta et års permisjon fra studiene med fødselsstipend, så tenker jeg å ta ut foreldrepenger i stedet for engangsstønaden siden det vi lønne seg i dette tilfellet. Kan jeg gjøre det? Samboeren min jobber fulltid, men vil han da ha rett til permisjon? har forstått det slik at mor må ha jobbet over 50% stilling for at far skal ha rett til permisjon..har jeg forstått det riktig da? jeg er jo fulltidsstudent, men det teller kanskje ikke i dette tilfellet? Håper noen kan hjelpe meg. Sliten litt med å fylle ut papirene fra nav..

Fortsetter under...

Ja, du kan få både fødselsstipend og foreldrepenger samtidig. Det skal jeg også.

Dersom samboeren din tar ut permisjon samtidig som du er i fødselspermisjon fra studiet (det vil jo stort sett dreie seg om et helt skoleår), kan du ikke få fødselsstipend i den perioden. Tror jeg.

Om han har egne rettigheter til permisjon dersom du er i jobb/skole mens han tar den ut er jeg usikker på. Tror han har rett på noe dersom du er på skolen mens han tar den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...