Gå til innhold

Noen med erfaring fra fødsel i utlandet, der det er VARMT! :) ??

~ spiren ~

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg skal føde i utlandet. Min mann er så heldig at han fikk muligheten til å vær utestasjonert i utlandet 1-2 år, så vi har bestemt oss for å ha fødselen der, slik at han får være med. Jeg bor også der, men er hjemme i Norge en tur på besøk før fødselen. Det er i Asia, så det er ganske varmt der. Ligger vel på 30-35-40 grader. Kvelden så ligger det på ca 25. Vi skal ikke hjem til Norge før babyen er ca 3 mnd +. Lurer på hvilke klær (stoff) jeg bør kjøpe og hva babyen trenger med tanke på varmen? Hvordan takler babyen tidsforskjellen (6t+), og temperatur forskjellen fra varmen og kulden her i Norge. Har masse tanker rundt dette.

Noen her som har erfaring fra dette og som vil dele sine erfaringer? Vil i alle fall være veldig takknemlig.

:)

Fortsetter under...

Jeg foedte i USA i august 2005. Da var det omtrent 30-35 grader paa dagtid. Det viktigste er aa beskytte babyen mot sol og ekstrem varme. De er smaa og kan dehydreres veldig fort. Hvis jeg gikk tur, var det tidlig om morgenen eller paa kvelden da lufta var kjoeligere. Vogna blir fort en "badstu" hvis man gaar tur midt paa dagen med kalosjen over. Vi hadde aircondition i huset, saa jeg kledde babyen i tynne sparkebukser inne (hvis du ser at huden blir blaalig og prikkete, betyr det at babyen er kald) Naar vi var ute, holdt det som regel med en body.

Jeg besoekte Norge da gutten min var 3,5 mnd og det gikk kjempebra. Du kan bestille seng (sky cot/bassinet) paa forhaand som babyen kan sove i. De tilpasser seg tidsforskjellen mye bedre enn voksne pga. at de sover mye naar de er rundt. 3 mnd. Med oss gikk det kjempebra. Det er bare aa pakke varmere klaer, babyen tilpasser seg lett kaldere klima.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...