Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg bruker til vanleg kun Aventflasker fordi eg liker dei best. Men, eg kjøpte ei MAM flaske av den typen der det er små hull i botnen med gummiring.

Eg skulle lage graut til vesla mi, og så stemte det ikkje overens med veske og pulver. Syns det var litt rart. Dermed tok eg å sjekke om måla var riktige til MAM-flaska.

Og det viste seg måla ikkje stemte på MAM-flaska.

Eg testa ut med å fylle på 2 dl vatn i dl-mål og på flaska.

Når eg heldte oppi mam-flaska frå dl-målet, fekk eg ca 2,35 dl vatn på flaska.

Da blir det faktisk for lite med vatn i forhold til mme-pulver som ein blander ut i vatnet. FAREN da er at barnet kan bli dehydrert og forstoppa.

For lite vatn og for mykje pulver kan nettopp føre til det.

Det er denne flaska eg snakker om

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914173.aspx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt det ikkje er berre meg. Eg har sendt mail til MAM om akkurat det og.

Skrevet

Så bra at du sendte mail, kansje sende til apoteket også?

Skrevet

oi.. den der har jeg også. får måle på en annen flaske sånn at det blir riktig med vann og mat hvis jeg skal bruke den.

Takk for tipset :)

Skrevet

Jeg sendte også mail, men har ikke fått svar.

Skrevet

Eg har fått svar. Eg skal sende denne linken til dei og. Til MAM Bambino som har produktet.

Skrevet

Hva var svaret? Bruker bare mam nå, og fikk skikkelig vondt nå...

Skrevet

Nå har jeg målt samme vannmengde med mam, avent, to typer dr.brown og nuk. Det var et avvik på 2,5 mm fra de andre til avent, så tipper at det er litermålet som ikke er så nøyaktig.

Skrevet

Kva som er feilt mål på, så bør i vertfall det sjekkast opp.

Eg har målt igjen. Brukte avent til å samanlikne med. I dl-målet vart det over 2 dl. (Så det kan stemme at det kan vere feil på.) Men, når eg helte frå Avent til MAM. Da vart det i underkant av 2 dl i flaska til MAM.

Så kanskje det er på tide at ein får riktige mål på alle flasker, slik at vi faktisk kan vere sikker på at det er riktig.

Skrevet

Hos meg var det en differanse på 2,5 ml mellom liten avent og de andre merkene. Det er så lite at jeg ikke kan tenke meg at det er farlig:-) Selv om jeg husker tiden da min lille baby fikk måltider på 10-15 ml. DA var hun minus åtte uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...