Gå til innhold

overvekt og igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... hvordan er det med igangsetting pga overvekt på deres sykehus?

Har hørt at noen plasser setter de i gang før det er gått 14 dg..Skal på tidlig overtidskontroll i slutten på uka.. Men har egentli ikke lyst å bli satt i gang.. men gjør det selvfølgelig om de anbefaler det. har termin i dag :) men ser ikke ut til at noe skal skje nei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er myyyye overvektig jeg (140kg fordelt på 168cm)

Men har aldri vært snakk om å bli igangsatt før det har gått 14 dager for det om...

Skrevet

Jeg veier over 130 kg, og er gravid med nummer tre.

Ble satt i gang med begge de to første - ikke pga. overvekten - og fødselene i seg selv gikk kjempegreit (Fikk høre at jeg er som skapt til å føde, bortsett fra at fødslene ikke starter av seg selv). Jeg måtte nok pent vente til jeg var 14 dager over terminen før det var aktuelt å bli satt i gang.

Regner med å måtte smøre meg med en god posjon tålmodighet denne gange også :)

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg veier nå 112 og venter nr 2. fikk bedskjed av jordmor at dem setter igang på termin dagen..

Skrevet

Hvorfor det? og hvor skal du føde?

Skrevet

hun sa det var pga vekt greier ol. skal føde i skien.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kom til å bli satt igang selv om jeg gikk over termin. Jeg fødte i Tønsberg.

Dette var med 2.mann og jeg veide vel nærmere 130 kg... Med tanke på at 1.mann veide 4.6 kg a han ble født, fikk jeg litt angst over at de var så steile på at de ikke ville sette meg igang!

En uke før termin var jeg nervevrak med tanke på hvor stor denne babyen ville bli og det endte med at jeg tok lakserolje for å sette igang fødselen selv. (Jeg hadde vært hos jordmor og sjekket at jeg var moden samme dag) Samme natt fødte jeg en gutt på 4.8 kg....

Tenk hvis jeg skulle gått til termin og kanskje 2 uker over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...