Gå til innhold

Gjeldsordning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der har jeg havnet.

Er det noen inne her som er det også?? I så fall hvor mye "får" dere i mnd, hvor mange barn, og hvor mye har dere i gjeld??

Skrevet

Ingen som er i gjeldsordning eller kjenner noen som er der???

Skrevet

namsmannen.no

Skrevet

jeg og mannen min er i gjeldsordning. vi har fire barn og da når lånet er trekt så skal vi faktisk sitte igjen med 26000 kr i mnd til regninger å mat. de går etter takster og jo flere barn man har så skal man også sitte med mere etter huslånet er betalt.

Skrevet

Oi! Så mye... Lurer faktisk på om jeg skal låne og låne og låne jeg. Sitte med 26 tusen når man faktisk har kjørt sel sjøl på ræva, i mnd!!! Å da atpå til være gjeldsfri om 5 år! Syns hele den gjeldsordninga er noe tull!! Tjener faktsik på det da. Hvor er fornuften i det???

Skrevet

Du får 9 000,- til eget livsopphold. Hvis du har barn får du et barnetillegg på et par tusen. I tillegg skal du ha nok til å dekke din andel av utgifter hvis du har samboer. Hvis ikke skal du sitte igjen med nok til å dekke boutgiftene dine og barnetilsyn.

Sånn at hvor mye du sitter igjen med i mnd varierer litt etter situasjonen. Men det er ikke ille. Min samboer og jeg har ett felles barn, og jeg har ett særkullsbarn. Han har tilsammen 15 200,- utbetalt i mnd og har 1,3 mill i gjeld.

Skrevet

Blåøyde deg :o)

Når man har 26 000,- i mnd med gjeldsordning da har man en del faktiske nødvendige utgifter også. Dessuten er det ikke gjort i en fei å få gjeldsordning. Det er ganske strenge kriterier.

En kompiss av meg holdt på i sju år! Og han har bipolar lidelse type 1 i alvorlig grad. Det opprinnelige kravet er vel bortimot betalt, men likevel har en flerfoldige tusen igjen å betale av renter, morarenter og renters rente.

Du skal bare prise deg lykkelig for at det ikke er deg!

Skrevet

for om man får sletta en del gjeld så får man ikke sletta alt. vi som får 26000 mnd etter at husleia er betalt da skal det gå til mat, regninger og div ting. men det er ikke vær mnd vi har så mye å klare på oss i den gjeldsordningsperioden. vi er nå ikke ferdig med forhandlingene enda. for det er ikke alle der vi har gjeld som gikk med på frivillig gjeldsordning og da blir det tvungen gjeldsordning. men jeg gleder meg til at vi skal komme i ordentlig gang og bli ferdig med de 5 årene vi har fremfor oss.

Skrevet

Er meg som skreiv oppe der på tull (selfølgelig) at je ville låne og låne og låne...

Men det jeg mener er at når dere får 26000 utbet i mnd så har dere ikke avdrag å betale hvis jeg har fortsått rett... Vi sitter overhodet ikke igjen med så mye når gjelda vår er betalt. Vi har altså da mye mindre som skal brukes på mat og regninger og diverse. Er bare det jeg syns er så rart, at man får mer å rutte med når man er på gjeldsordning, og da er gjeldsfri etterpå... Bl.a gjeldsfritt hus, syns lissom ikke det er helt rettferdig jeg da. Men er ikke så mye som er rettferdig her i livet heller da...

Skrevet

Men har dere 4 barn? Hva slags faste utgifter har dere, utenom strøm, telefon, studielån, billån og huslån? Jeg spør ikke for å være stygg, men begynte jo også å lure litt da..vet ikke så mye om gjeldsordningen, men slik jeg har forstått det blir all gjeld slettet, mot at kommunen/staten tar en viss prosent av inntekta hver mnd i 5 år. Stemmer det? Da virker det jo rart om noen sitter igjen med 26000 i gjeldsordning, mens andre uten gjeldsordning har mindre enn dette, til alle inntekter utenom lån på to inntekter? Litt surrete her, men skjønner dere? Derfor jeg lurer på om det er "unødvendige" inntekter (som kredittkortregninger som kanskje burde vært lavere, privatskole, høye forbrukslån o.l). Eller?

Håper ikke dette ble feil, jeg mener ikke å kritisere :S

Skrevet

standaren når det gjelder gjeldsordning har heva seg ganske mye i det siste. husker ikke hvor mye du skal ha til per barn. men det er ganske mye så vi som er en fam på 6 stk skal da ha 26000 og leve for når renta på huset er betalt. men som sakt så har ikke vi så mye utbetalt det hver måned. kommunen har ingen ting med gjeldsordning. og sånn som vi har fått besjed så går dem ut i fra årsinntekt å går du over det så kan namsmannen begynne å trekke enn i lønn og fordele det på kreditorer. vi har ikke noe studielån. jeg vet det kan føles urettferdig at dem som er i gjeldsårdning kanskje sitter igjen med mere i mnd en dem som ikke er det. men det er sånn det bare er. jeg jobber ikke så jeg har ikke mere en 4 barnetryg og bidrdag på den eldste og kontantsøtta som jeg må klare meg på. det er mannen som har inntekta her. du kan gå på gjeldsordning.no så kan du jo lese litt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...