MrsV Skrevet 5. mai 2009 #1 Del Skrevet 5. mai 2009 Begynte med murringer sent på kvelden torsdag 09.april.. gikk over i regelmessige rier. Hadde 10 min mellom hver rie i 4 timer..så forsvant de helt..Om morgenen fredag 10.april fikk jeg en frisk blødning. Ringte JM og fikk beskjed om å reise opp på KK for sjekk. De sjekket meg, tok UL og sparketest, alt var fint og jeg hadde 4 cm åpning... Fikk beskjed om å reise hjem, og at fødselen ville mest sannsynlig starte i løpet av dagen/natten. Da kvelden kom skjedde det samme igjen.. murringer som gikk over i regelmessige rier som denne gang også viste seg å stoppe opp etter 3-4 t... samme skjedde natt til 12. april...Var på ny sjekk på KK søndag 12.april... hadde nå 5 cm åpning..Ble strippet for å få fortgang på sakene... Natt til 13.april og natt til 14.april hadde jeg de samme regelmessige riene som forsvant etter 3-4 t..Var heldigvis ikke noen vonde rier.. bare ubehagelige.. Tirsdag 14.april kl 16.30 fikk jeg plutselig en sinnsyk rie som lyn fra klar himmel, det gjorde så vondt at jeg holdt på å besvime..Allikevel reiste jeg, mamma, mann min og sønn vår ut på vestkanten slik at småen skulle få gå på avslutning på svømmingen mens meg å mamma shoppet ( jeg trodde jo de var de samme falske riene..) Mens vi gikk rundt der kom riene hyppigere og hyppigere og ble vondere og vondere.. tok tiden mens vi satt på cafe.. det var 8 min mellom hver og de varte i 30-50 sek.. Da vi var hjemme 20.00 var det bare å hive i oss noe mat, pakke resten av sykehusbagen og komme oss på sykehuset. Da vi kom opp kl 21.00 var det 2 min mellom hver rie, og hver rie varte i over 1 min.. Ble sjekket.. hadde 6cm åpning. Kl 22.00 fikk vi endelig fødestue på Storken etter å ha ventet på et undersøkelsesrom på Føden.. Denne gangen syntes jeg det var mest behagelig å stå mens riene pågikk ( Sist fødsel klarte jeg ikke å stå på beina.. måtte ligge for jeg var så svimmel). Hadde og et bad, men måtte opp for at jeg skulle få klyster før det var for seint...Kl 23.00 hadde jeg 8-9 cm åpning, men vannet hadde ikke gått og det var ingen tegn til pressrier.. kl 01.00 tok de vannet å da kom pressriene 5 min etter...Onsdag 15.april kl 01.24, 1 uke før termin, Etter 3-4 pressrier var den lille jenta vår ute =). Hun var 3370gr og 53 cm, 35 cm rundt hode. Hun var en såkalt stjernekikker, kom ut med nesen opp Jeg måtte sy ett lite sting, men ellers var alt fint Var så bekymret for denne fødselen siden forrige fødsel gikk så bra. Tenkte at jeg kunne umulig være like heldig denne gangen også... men denne fødselen var mye lettere enn forrige. Følte jeg hadde mye mer kontroll.. brukte pusten for å komme gjennom riene.. følte jeg fikk det mye bedre til denne gangen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140059566-min-f%C3%B8dselshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Countess Skrevet 6. mai 2009 #2 Del Skrevet 6. mai 2009 Tok deg noen dager å komme deg dit,men supert at alt gikk bra Gratulere med en til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140059566-min-f%C3%B8dselshistorie/#findComment-140060707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå