Gå til innhold

Kynnere med menssmerter

Dolly Duck

Anbefalte innlegg

Hei damer.

Jeg lurer svært på en ting, har forsøkt å lete etter svar inne på 3.trimester, men fant ingen... Håper noen her har erfaring eller vet noe.

Jeg har forstått det slik at kynnere ikke er vonde, at de er uregelmessige og at de forsvinner ved fysisk anstrengelse.

Jeg er ca 34 uker på vei, har tidligere født i uke 35 og 37, og har planlagt KS i uke 38 denne gangen.

Hver dag har jeg vonde kynnere. I går begynte de ca kl 1930 og varte til langt over midnatt. Der var ca 4 minutt mellom hver og de varte fra 30 - 60 sek. Jeg forsøkte å bevege meg for å få en slutt på dem, men da ble det bare verre. Skjønner egentlig ingenting nå. I dag har jeg også hatt dem, men bare når jeg anstrenger meg (det minste...). Ligger jeg i ro, går det helt fint...

Burde jeg kontaktet lege for å høre om det er modningsrier, eller skal jeg bare slå fast at kynnere kan være slik som dette??

Ble litt langt dette, men håper noen har anledning til å svare!

=D

Fortsetter under...

Hei Dolly.

Jeg hadde også veldig mye kynnere i første svangerskap, og det var til tider rimelig plagsomt og de kunne være ganske så vonde. Jeg trodde at fødselen var i ferd med å starte opp til flere ganger. Men så var dette også mitt første barn, så erfaringen min var ganske begrenset...

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med legen og sjekket det ut - i og med du har et track record på å føde tidlig.

Du vil sikkert slappe mye bedre av med en gang du har konsultert med en fagperson:-)

Lykke til da!

Takk for svar!

Er vel egentlig like langt da. Jeg skulle ønske noen bare kunne si at slik er kynnere og at det ikke betyr at fødselen er nær... ja, et drømmesvar som nok er utopi altså. =D

Jeg tar kontakt med lege en av dagene. Du har nok rett i at det er det som er det rette.

Tusen takk iallefall, og masse lykke til videre i ditt eget svangerskap!

=D

Hei Dolly Duck!

I det som står å lese om grviditet/fødsel står det at kynnere skal gi seg om en endrer stilling/rører på seg. De skal heller ikke gjøre vondt. Da jeg fikk mitt tredje barn hadde jeg det som du beskriver i et par døgn før fødsel,skikkelige modningsrier m.a.o.

Synes uansett du skal kontakte lege,iallefall skal du lytte til den lille stemmen inne i deg:-)

Jeg koser meg hjemme nå med mitt fjerde barn,et lite under på tre uker. Og ingen av mine fødsler har vært sammenlignbare:-)

Lykke til!

Heisann dukkedeisi, og gratulerer med sistemann i rekka!

=D

Vi dro til føden onsdag kveld/natt, da tok maseriene helt av. Kom opp og ble sjekket av hyggelige jordmødre. Målte riene og hjertelyden på den lille. Alt var ok, hadde "rier" med 2-3 minutters mellomrom og de varte fra 30-60 sekund. Mitt store spørsmål var om dette var modningsrier. Har ikke lyst å komme opp med full åpning og få beskjed om at jeg ikke får KS fordi fødselen er kommet for langt...

Da legen undersøkte meg med ul, hadde mormunnen krympet fra 5,5 til 4,5 cm. Så ting skjer, men det kan fremdeles gå ukevis sa hun.

Jordmor mente imidlertid hun kom til å se oss igjen før keisersnittdatoen 5. juni. Det tror jeg også!

Lillegutt i magen ble målt til å være +/- 2,7 kg, en stor gutt altså (vekten på bim i uke 35 er 1,9, så her er store forskjeller ute og går...)

Vi kan ikke annet enn å vente og se. Skal til lege igjen neste uke, håper han måler livmorhalsen igjen da...

I mellomtiden tar jeg det fortsatt med ro så godt jeg kan, så får det skje det som skjer..

=D

• 3 uker senere...

Usj, jeg også har sånne kynnere, og det er slitsomt og litt nedslående når du oppdager at det ikke er rier allikevel..

Jeg trøster meg med at de trener livmoren, og at de en eller annen gang MÅ gå over i ordentige rier. Nesten litt skummelt å ønske seg rier, da. De er vonde... Men nå vil jeg bli ferdig!

Annonse

Hei miss elisabeth bennet!

Ja, det høres jo vilt ut at vi ønsker oss ordentlige rier, men det er jo ikke uten grunn at vi ønsker dem velkomne heller...

Jeg for min del, ønsker meg IKKE ordentlige rier uansett.

Har planlagt keisersnitt neste fredag (5. juni), og dersom baby blir født før mandag (1. juni) mister vi retten til foreldrepenger. Så her står mye på spill!

I natt var det rett før vi dro til føden igjen. Hadde voldsomme rier med sterke tak nedover lårene, og bak i korsryggen samtidig som magen var steinhard også utenom riene. Var sikker på at nå startet det. Men etter en intens time forsvant alt sammen. Gjett om vi var lykkelige for det da...

=D

Når har du termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...