Gå til innhold

hva syntes dere om Iben eller Maiken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syntes forsåvidt at Iben er et pent og koselig navn, men det minner meg litt om bankenes IBAN koder.. (jobber i bank, så det er kanskje ikke så rart)

Og så er det kanskje litt i overkant unisex?

Maiken syntes jeg er fryktelig- forestiller meg et irriterende barn...

Hva med Iris, Ines, eller Melanie?

Annonse

Annonse

Iben er et jentenavn i mine øyne!! Uten tvil. Hva med å legge til et mellomnavn da? Iben Marie feks. Kjenner ei vakker jente som heter Iben. Ikke tro at alle tror du har fått en gutt hvis du velger det. Det er jo kjempenydelig.

Rett skal være rett - det er 90 gutter som heter Iben i Norge, MEN det er 508 jenter! :-)

Jeg vet jeg sa Maiken før, det er veldig fint det og altså, men jeg liker jammen Iben best. Gå for Iben!

Hmm... ok! Dere klarer å overbevise meg her! Skal på nytt vurdere Iben, og kommer virkelig til å tenke på Iben Marie da dette hadde blitt oppkalling. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke ha dobbeltnavn, for det har jeg ikke på guttene... men nå revurderer jeg visst det også her. Ikke lett å finne et jentenavn som klaffer skikkelig altså!

Helt klart Maiken- ikke harry, men kjempe fint.

Kjenner en gutt som heter Iben så for meg er dette navnet uaktuelt(liker at navnet gir en klar indikasjon på kjønn) Venninnen min(mor til Iben) mener navnet kommer fra: I- som i jeg og ben- fra guttenavnet Benjamin. I Danmark er det et jente navn, her i Norge brukes det av både på gutter og jenter (og jeg er enig med henne om at det ikke er noe selvfølge at Iben er et jentenavn her) Det er et arabisk guttenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...