Gå til innhold

uff er i en ventesituasjon nå...

Spira31

Anbefalte innlegg

og må nok muligens dra meg tilbake til bli gravid...

dvs. jeg hadde altså SA nr 2 i år den 25.mars.. imorgen er det 6 uker siden... i helgen som var nå testet jeg positivt fredag 1.mai på kvelden med CB vanlig og på lørdag 2.mai med CB digital som lyste Gravid mot meg. Helgen før på søndagen hadde jeg en negativ CB digital + at etter SAen så tok jeg hcgprøve som ble negativ...

Idag morges på jobb var jeg på do.. presset ekstra hardt for er litt forstoppet... og da når jeg tørket meg var det blod på papiret:(

Ikke så mye da, men nok til at jeg ble bekymret..

Så ringte mannen og ga beskjed til sjefen og gikk...

Mannen kom og vi kjørte til legekontoret mitt. Der måtte jeg vente over en time, så når jeg endelig kom inn så skrev legen en henvisning til gyn.spesialist, en privat, han mente jeg kom til å komme raskere inn der enn på sykehuset...

Så vi kjørte ut til dr. XX (må jo skjule navnet her ?!).. de var heldigvis kjekke der og vi fikk komme ganske raskt inn. Så tok han og undersøkte meg .. og tok innvendig ultralyd..men det gikk ikke an å se noe annet enn en prikk som kanskje kunne bli til en fosterhule...

Han mente jeg hadde hatt sen eggløsning og det kan jo godt stemme det siden jeg ikke testet positivt før i helgen og de vanlige testene (altså ikke den digitale) hadde så svake streker....

Så tok han en hcg blodprøve. Au!!

og så skrev han sykemelding ut uken på meg...

har levert den på jobben og så vel hjemme så sovnet jeg en times tid og mannen dro på jobb igjen.

Det er meningen at jeg skal ta ny hcgprøve der på torsdag og så har jeg time igjen hos han på fredag... men spørs vel om en ny hcgprøve er vits.. jeg begynte å blø mer når jeg kom hjem... før var det som sagt bare litt på papiret.. nå går jeg med bind:(

Er sååå lei meg:((

eneste trøsten må vel være at nå har jeg mistet 3 ganger på rad og kan utredes og han jeg var hos idag er en av de som har holdt på lengst i byen og virkelig er god (det så jeg på takkekortlisten ..du verden så mange tvillingpar!.. der på veggen bak hvor jeg satt og tok blodprøve).. så håper på enten god oppfølging og at det faktisk blir et lite barn utav denne graviditeten eller en plan på hva som skjer videre, hva som skjer neste gang jeg blir gravid/eventuelt om jeg får noe å ta for å beholde???

klemmer fra meg.

Fortsetter under...

Så trist å høre! Det er godt at man i det minste får utredning, dersom det ikke skulle gå bra allikevel denne gangen.

Vet hvor trist det er å opplevde dette gang på gang. Håper mannen din passer godt på deg oppi alt dette, og særlig dersom graviditeten ikke fortsetter som normalt.

Du kan lese masse om utredninger på habituell abort-forumet, der er det mange som forteller om sine erfaringer. Visstnok klarer hele 9 av 10 å lykkes med å få en baby til slutt, så det er godt håp - sånn på lang sikt! Man kan få blodfortynnende etc, alt avhengig av om de finner ut hva som er problemet og hva det er. Man finner en årsak hos omkring 50 %.

Mange klemmer til deg, håper det ordner seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...