Gå til innhold

Noen med pollen allergi barn her som tar Zyrtec? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har akkurt fått påvist pollen allergi og vi har fått øyedråper og Zyrtec som skal tas 1 gang om dagen.

Problemet er at han nekter å ha i seg Zyrtec. Når jeg endelig får det i ham spyttes det rett ut igjen. Han er 3 1/2 år så han har sterke egne meninger og er ikke lett å overtale til noe som helst. Jeg lover gull og grønne skoger, men han han lar seg ikke lure.

Så mitt spørsmål til dere er, går det ann å blande det med litt saft eller liknenede? Eller har dere andre gode tips. Begynner å bli desperat mamma her.

HJELP MEG!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du legekontoret og spør om å få resept på allergimedisin i flytende form:-)

Skrevet

Det er flytende vi har fått.

Vet du om det går bra?

Skrevet

Bedre at du ringer legekontoret og hører, ( ifare for å informere om noe jeg ikke burde) om han nekter å ta zyrtec så finnes det andre typer som ikke smaker så stygt.

Skrevet

Bland det i drikke og se om han drikker.. eller gi han det i sprøyte. Sett sprøyta litt på siden i munnviken hans..da må han svelge :)

Skrevet

Ja bare bland det i drikke. Vi gir 5 dråper Zyrtec både morgen og kveld,og har det oppi litt eplejus .

Skrevet

Jeg fikk ikke i snuppa mi flytende zyrtec for alt i verden. Vi prøvde derfor tabl. De er små. Blander den i sjokade, og vips er den borte.

Skrevet

Er det dråper eller mixture dere har fått? Frøkna her gleder seg til medisinen, synes den smker så godt. Hun har mixturen. Kan blandes i saft, juice eller lignende ja, men pass da på at han drikker opp alt!

Andre medisiner med dårlig smak lures inn med lovnad om en sjokoladebit etterpå, det virker alltid her.

Skrevet

Åh, nå blir jeg så glad :-)

Kansje vi da får det til uten for mye trøbbel.

Han elsker ådrikke av små dramglass *kremt* så da skal jeg lage en lite shot av saft og zyrltec :-)

Tusen takk snille damer

Skrevet

Det er mixtur foresten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...