Gå til innhold

Flere enn meg som har lagt merke til at Audi førere som regel kjører fortere og mer aggresivt enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nesten le, har fortsatt til gode og se en treg audi.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Det er ikke lett å holde fartsgrensen i en bil hvor du såvidt kjenner at du kjører altså.. :-p

Skrevet

Hehe, enig der! Jeg kjører en stor Audi Q7 (på størrelse med en Range Rover) og den er ikke treg for å si de sånn... pluss jeg sitter mye høyere, og føler jeg har bedre oversikt over trafikken;)

Skrevet

Audiene er kraftige og gode biler, så det er ikke så rart. Men er ikke enig i at alle audisjåfører kjører fortere og mer aggresivt enn andre. Jeg kjører Audi, men kjører ikke aggresivt. Holder fartsgrensa, eller 10 km over.

Skrevet

Jeg har Audi og holder fartsgrensa. Syns det er verre med gamle rustne 80 (bil)modeller med trimma motor som kjører som griser så rust og olje spruter.......

Skrevet

De som ønsker seg biler uten motor og hestekrefter har kanskje litt annen bilinteresse, og velger noe rimeligere.

Audi er ofte noe man kjører av en grunn. Man ønsker den og den type motor, man er spesiellt interessert i nettopp Audi eller man har en gutte/ jentedrøm en bestemt type bil.

Jeg er Audi fan, og vet jeg kunne hatt billigere bil, men er glad i merkene Audi, BMW og tildels Mercedes.. Kunne aldri kjøpt meg en Huyndai feks..

Skrevet

hehe, jeg har audi fordi de er svært behaglige å kjøre, ikke fordi de går fort.. nå har jeg ikke mange hestekreftene heller, bare 125hk, passeli til mitt bruk:)

men der er mange "wannabe" rikmannsfolk som kjøper de nyeste audiene og liker å brife me det de har under panseret, og tenker ikke akkurat på hva de utsetter seg selv eller andre i trafikken med den uansvarlige kjøringen...

Skrevet

Du vet at mange nyrike som du kaller de blir oppfattet som nettopp det på bakgrunn av nettopp bilvalget?

Og leasingselskaper dukker opp som paddehatter...

Mange nye, dyre biler er leaset. er du i tvil om din nye kjæreste eier bilen sjekk vognkortet.. hehe Mulig det er et Leasingselskap som eier bilen..

Skrevet

Det er en "nyrik harrybil" så det er vel ikke så rart.

Er helt enig med deg, Hi. Vi flirer rett som det er av audimorene og audifarene i barnehagen. Det er en egen type foreldre.

Skrevet

anonym 13:57, harrybil er vel ikke akkurat det rette ordet. Nå kommer jeg selv fra en audifamilie, har intet mindre enn 4 audier alt fra allroad- til a4cab, så at jeg flirer har ingenting med at jeg synes det er harry. Det er forskjell på aggressiv kjøring og grisekjøring. Jeg synes bare det er moro at så mange mennsker har noe til felles. Ser ikke de samme likhetstrekkene hos bmw og merce.

Hilsen HI.

Skrevet

Her i heimen prøver jeg å overtale mannen til å kjøpe den nye a5. får se hvordan det går. har a4 fra før. herlig bil, har aldri opplevd noe jeg kan klage på. helt suveren fra første dag:)

Skrevet

Det er akkurat hva jeg prøver å si til mannen når vi er ute og kjører (men, han bare ler av meg )! Det er alltid Audier som prøver å komme seg fortest frem ved hasardiøse forbikjøringer. Glad andre har sett det også, he-he;0.

Skrevet

he he, ja det er ganske komisk:) hva sier mannen da oslomor, kjører han selv audi?

Skrevet

Det er litt "nyrik harrybil". Enten du liker det eller ei.

Folk med penger (nyrike), men mangler stilen.

Skrevet

He-he, nei han kjører Ford :0. Men, han tror jeg har en skjult agenda mot audiførere,he-he. Men, etter å ha kjørt E 18 nedover mot sørlandet, er jeg ikke i tvil om at de er adskillig mer hissige enn andre førere.

Skrevet

Har kjørt audi siden jeg var 18, og jeg er ikke nyrik! Audi har fine biler, bra komfort og gode å kjøre. Men, enig i at du sjelden ser en audi fremst i køen. :)

Morsomt at noen nevnte det faktisk, det her stod faktisk skrevet i vg (tror jeg det var) for lenge siden: (fant det igjen på nettet da jeg søkte etter audiot)

Hva er det med folk som kjører Audi? Hvorfor har de alltid dårligere tid enn oss andre — og alltid behov for å snike i køen?

Dette er intet forsøk på å slenge ut en usaklig og lite underbygd påstand. Min observasjon er basert på flere års erfaring som bilist fra Drammen til Oslo (og tilbake, etter at dagens brød er opptjent).

Audi-bilistene kommer brautende inn på E18 fra Lier, fra Asker, fra Sandvika, fra Blommenholm, fra Høvik — you name it — og samtlige har det til felles at de ønsker seg litt raskere frem til hovedstaden enn oss andre, og det køen/situasjonen tillater.

Oppstår det en luke på tre-fire meter til bilen foran i venstre fil, kan du være sikker på at en audiot slenger seg inn foran deg — og gjerne tilbake i høyrefilen hvis den plutselig skulle ha bedre flyt.

Og er du endelig kommet inn i Oslo — og til et lyskryss med rødt — kan du være sikker på at Audi-bilisten i filen ved siden av deg (som er svært godt synlig merket med at den går til høyre i krysset), egentlig skal rett frem — og vil gi bånn pinne for å ta deg i starten.

På vei ut av Oslo ligger audioten vanligvis et par-tre-fire-fem hundre meter lenger enn lovlig i kollektivfilen, og blinker seg bare rett inn i køen når han føler at en buss eller taxi nærmer seg faretruende bakfra.

Da forventer han (det er som oftest en han) at vi andre — som tydeligvis ikke har like preserende oppgaver denne dagen, eller alle andre dager — skal gi plass.

Audi A4-bilistene er suverent verst, fulgt av A6-kjørerne — mens A3-sjåførene (og de få A8-menneskene som finnes her til lands) er å regne som «en av oss», i all sin mangel på utagerende turbotestosteronadferd.

Det er høyst forunderlig at akkurat A4 er betegnelsen på fartøyet til dem som kjører så unormalt grisete og hensynsløst. Finnes det en psykolog som kan fortelle oss om mindreverdighetskomplekset som kan utvikle seg hos dem som kjører en tysk nestenluksusbil?

Skrevet

Hehe, ser det er mange som er misunnelige her ja....;)

Kjører selv en Audi Q7, er ikke leaset, og er ikke nyrik... Når skal jeg få ris på baken da? ser dere bare nevner A-serien her;)

Venter i spenning på min psykologiske vurdering, samt kjøre-egenskaper!

Kjører forresten eksemplarisk;)

Det hadde jeg aldri gjort i en billig ford mondeo! HAHAHA!

Skrevet

Hehe hørt på radioresepsjonen idag kanskje HI? ;)

Der diskuterte de nemlig "audioter" og om man blir drittsekk av å kjøre audi eller om man kjører audi fordi man allerede er drittsekk..

Skrevet

Har pengene du. Så misunnelig er jeg ikke. Men å kjøre Harry-bil ønsker jeg ikke.

Skrevet

hehe, tror ikke audi hadde vært så dyrt om det kunne ansees for å være harrybil.... uffa meg!

Misunnelse lenge leve....

Skrevet

Min bror er trailerskjofør og har alltid sagt:

4 nuller i grillen, og 1 bak rattet :P

hihi- moro uttrykk- og det er jo noe i det- som mange andre påpeker- men det er da bare moro vel! er jo noe "alle" vet!!! litt selvironi må man jo ha.

Skrevet

det stiller egentlig på lik linje med at man vet at man må være obs på "gammel mann med hatt" i trafikken, at man må være obs på audi

er noe ALLE vet!!! 4 nuller i grillen og 1 bak rattet treffer ganske godt!! :))

Skrevet

Om ting er Harry eller ei handler ofte ikke om pris. Dyre ting kan også være Harry. Og alle vet at ofte er det Harry nyrike folk som kjører Audi. Man kan se hvilke foreldre som kjører Audi. Ungen kan veldig godt hete Celine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...