Gå til innhold

Hvordan holde ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er jeg så deppa at det er like før jeg hopper ut vinduet! Av og til tenker jeg at jeg ikke klarer denne oppgaven,og være mamma.. Synes det er skummelt. Er livredd.. Når han først sover,må jeg koke flasker osv. Føler jeg aldri får slappet av. Har heller ikke tid til og gjøre sosiale ting. Ikke at jeg har så mange venner,men har jo ett par småbarnsmødre som møtes på kafe.. Pappan jobber borte,og er ikke hjemme og hjelper meg. Han er borte ca 1 uke om gangen..

Er det andre som føler seg ensom? Er tilflyttet,så har ingen familie her heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting er ikke sånn for alltid... ting blir bedre! man koker ikke flasker for alltid og barnet vil etterhvert få bedre døgnrytme og det er mulig å få slappet av på kvelden eter mini har lagt seg! og alt går så mye fortere enn man tror!!!!:) når det gjelder flaskekoking, klesvask el lignende så gjør jeg det som regel når lillemor er våken, legger henne på et leketeppe eller setter henne i en vippestol på kjøkkenet, så synger jeg mens jeg gjør det jeg skal gjøre. lillemor har virkelig begynt å like dette nå, og som regel strålende fornøyd når mor driver med ting og tang!:)

tenk på det å ha fått en liten baby som noe positivt, og bruk det for å bli kjent med folk. si ifra på helsestajonen at du kunne tenke deg en barselgruppe, meld deg på diverse babyaktiviteter, og felles trilleturer. det er så lett å bli kjent på sånne aktiviteter... alle er jo i samme situasjon!;)

Skrevet

glemte å si at det er greit åha nok flasker, så du ikke trenger å koke så ofte. ihverfall ikke mer enn en gang per dag:)

Skrevet

Kunsten å være mamma er å slappe av når baby slapper av, og det er en kunst og en nødvendighet som jeg helt klart kommer til å være flinkere med nestemann :)

Støtter forslaget om å ha mange flasker. I tilegg gjøre husarbeid når babyen er våken.

Skjønner du ønsker å være anonym, men kansje du kan skrive hvor du bor? Kansje vi er noen her som vet hvordan du har det :) Jeg er også tilflytter, og det er ikke altid like lett.

Skrevet

Ikke hopp ut vinduet:)

Jeg er litt i samme situasjon som deg. Er mye alene med babyen på 5 uker! Er råtøft til tider,men jeg klarer det:) Mannen min reiser og mye med jobb,og han er borte på dagesvis. Var skummelt de første gangene han dro,men nå går det bedre:)

Min baby sover ikke mye på dagen,så her går det i ett:) Mitt råd er og ha nok flasker. Så slipper du stresset med og ikke ha rene flasker når du trenger det!

Jeg er også tilflytter. Bor i Tromsø:) Kunne godt tenkt meg og komme i kontakt med andre flaskemammaer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...