Gå til innhold

Noen som har vært på Naxos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bursdag i går og sambo ga meg helt overraskende tur til Naxos, på lørdag!! Så da reiser vi med bebis som snart er 8 måneder! Jeg har vært på Kreta og Kypros tidligere, men aldri på Naxos... er et noen som har noen bra tips om hva som må gjøres der? er det fint der?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på Naxos i for fjor sommer, det var kjempe digg! :) Det er kjempe fint der, mange plasser å bade, gå på turer og museum. Mye bra plasser å spise og bra shopping!! :D Gled deg, vi stor koste oss, selv om vi var der midt i en hetebølge med 50 grader om dagen! :P

Skrevet

Helt objektivt fra en som har bodd der: Naxos er fantastisk:)

Ta bussen til Plaka (går fra hjørnet ved kinoen, eller havnen der drosjene står), evt drosje. (Den kjører forbi Agios Prokopios så hvis dere skal bo der tar dere bussen fra krysset der drosjene står). Plaka er en fantastisk flott strand, mye finere enn st. George beach som ligger ved Chora (sentrum), og ikke minst litt mindre turistifisert. Buss koster 2,50 €, drosje 10. Bare husk å kjøpe bussbillett før du går på bussen, dette kan kjøpes i alle kiosker og supermarkeder.

Picasso har ufattelig god mexicansk mat hvis dere vil spise litt annet enn souvlaki, ligger på Plaka der bussen stopper og rett nedenfor platia/ court square (rundkjøringen/torget midt i byen). På platia ligger også Scirocco, alle går dit, men det er rett og slett fordi de har best mat, drevet av en gresk familie. Veldig hyggelig sted med god utsikt til "livet" på Naxos. East West og Susannas ligger ned bakken forbi Picasso, også veldig god mat og hyggelig betjening. Alle stedene er barnevennlige og barnekjære:)

Flisvos Beach club anbefales for lusj hvis dere er på st. George beach (ligger på neden av stranden), deilige liggestoler, god mat, chill stemning, og hvis det blåser: god utsikt til windsurferne som bølgesurfer. Forresten - ta en windsurftrial hvis dere vil finne på noe et par timers tid, spør på Flisvos når det er. I windsurflagunen er det god stemning og barnevennlig med god skygge fra bambustak.

Ta minst en vandring i castro, borgen bak alle restaurantene og butikkene på havnen, ikke vær redd for å gå litt vekk fra den mest opplyste ruten, da kommer du inn i labyrintens små koselige kroker, og får litt smaken av ekte gresk. Du går deg ikke vill selv om det kan virke som, du kommer ut til slutt:) Jeg elsker å "get lost" i castro, du oppdager nye sjarmerende steder hver gang, og plutselig ramler du over en liten café eller butikk du ikke ville oppdaget ellers.

En kjøretur rundt øya er absolutt å anbefale, lei bil på motonaxos på Platia, (hvis dere skal bo i Chora Naxos) god service og gode biler. Naxos har flott natur, og små skjulte strender som bare venter på besøk. Nå i mai er det så stille og rolig at dere kan få en liten søt strand for dere selv og kose dere på picknick med super utsikt. Kjør nordover og så østover, og bare følg veien dit den tar dere.

Det kan blåse på Naxos, ta med noe godt og varmt tøy til kvelden da det kan bli litt kjølig nå i Mai. Få tak i et sky map (ligger på alle turistkontor og i en del butikker) dette er et godt bykart, lett og navigere etter med forklaring til hvor du finner apotek, lege, supermarked, drosje, buss etc.

Dette ble mye gitt, bare spør hvis du lurer på noe mer. Og ikke minst god tur! Vi reiser til Naxos på søndag faktisk, årets lille høydepunkt på besøk til gode venner, vi krysser fingrene for godt ferievær:)

Skrevet

TUSEN Takk for svar, særlig til deg Kilona!! Masse bra tips der, vi kommer definitivt til å prøve ut noen av dem!!

Vi kommer til å være på Naxos samtidig da, siden vi reiser på lørdag! Bra du er så glad i stedet, nå gleder jeg meg enda mer til å dra!! :)

Skrevet

Bare hyggelig, så bra du fikk noen tips du kan bruke!

Jeg glemte og si at dere må spise is på waffle house (dere går helt garantert forbi der, chora er ikke veldig stor, ellers ligger det en på Plaka også), stoore vafler, ekte hjemmelaget is og nystekte kremmerhus; farlig godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...