Vrimle Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Noen her som kan litt om den? Er det bivirkninger ved å ta den? Kan jeg gå til legen å få rersept, men ta spøryta selv, eller få noen andre til å gjøre det?
Aliena Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Mener du vaksine eller kortisonsprøyte? Kortisonsprøyte kan du få resept på og få andre til å sette (som kan det vel og merke). Ved vaksine må man være 20-30 min til observasjon etterpå. Pleier å være ØNH-spesialister som driver med det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Du kan ikke sette de selv, med mindre du vet hvordan man gjør det. Og du skal være til observasjon etterpå såfremt du ikke har tatt den før (hvilket jeg antar du ikke har, siden du spør) Mange leger er skeptiske til å skrive den ut, andre ikke. Noen har de også på legekontoret slik at du slipper å kjøpe den på apoteket
1881 Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Hei! Har nettopp tatt denne selv, fikk den på blåresept hos fastlegen min, den kostet den nette sum av 23,50! Måtte til legekontoret og få den satt da den skal settes dypt intramuskulært, dvs rett over baken! Jeg hadde ikke hatt sjans selv til og sette den, og min mann hadde rett og slett ikke fått lov og satt den på med! Man må vente 20 minutter etter vaksinen er satt i tilfelle man får allergisk reaksjon! Har til nå ikke opplevd noen bivirkninger og det er 2 uker siden den ble satt! Var øm ved innstikkstedet i et par dager, men det var ikke snakk om smerter av noe slag! Lykke til om du bestemmer deg for denne, håper bare den funker hele sommeren til meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå