Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nokså ny (dvs, den er vel faktisk blitt et par år gammel allerede) Gorenje WA 50140, og her forleden begynte den plutselig å lage et svare spetakkel når den tapper av vannet. Den fusker forsåvidt ikke, trommelen går som normalt og vannet forsvinner, men det høres ut som den har alvorlig vondt et sted.

Desverre har bruksanvisningen vår forduftet (arg!), og av en eller annen grunn har alle de jeg finner på nett for vår modell bilde av en vaskemaskin med lofilter foran. Sånn som normale vaskemaskiner har... Jeg har vært og sett, klådd, klødd meg i huet og sett mer, men vår har IKKE noe lofilter hverken foran eller på sidene (ellers er den utseendemessig identisk til den i bruksanvisningen, og jeg er helt sikker på modellen ettersom det står på fronten. Det står heller ikke noe i bruksanvisningen om at denne modellen er produsert i en alternativ utgave uten lofilter/med lofilter et annet sted). Bak har jeg ikke fått sjekket, da den står med tørketrommelen oppå og det er litt av en operasjon å få det til... så tanken var å spore opp en bruksanvisning som kunne fortelle hvor lofilteret er (og om det finnes) dersom det IKKE er i fronten. Så slipper jeg å flytte fram spetakkelet bare for å oppdage at det ikke er bak heller.

Noen som vet? For det med maskiner som knurrer til å tappe ut vann er jo såvidt jeg kan bedømme et typisk lofilter-syndrom. Og med to år uten at jeg engang vet om den HAR noe lofilter er det vel opplagt sånn at det helt sikkert er pakkfullt om det eksisterer...

...og for å gjøre kvelden komplett så kom vi hjem med en haug skittentøy etter en langhelg hos pappa i går, og eldste skal begynne i barnehage i morra og trenger strengt tatt rene klær. Og jeg får litt angst av å vaske noe når den oppfører seg sånn :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...