Gå til innhold

Hvor lenge lever sædcellene inne i oss??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde positiv el test i går, negativ igjen i dag...dvs at jeg hadde nok el i går...hadde sex på torsdag natt og i går...kan det være at det var noen gjenlevende inni meg fra torsdag til søndag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved god normal kvalitet og forhold så e det vel 3-5 døgn dei seie.. Men noen har jo supersperm som leve i 7 dager oppi der og da!

Skrevet

Gjennomsnittlig 72 timer lever de. Men du har mest trolig eggløsning i dag, det sies hvertfall man har eggløsning når testen er negativ igjen. Testen viser Lh-stigningen/toppen, og når stigningen har nådd toppen slippes egget sånn ca i løpet av 12-36(48) timer. Hadde du sex i går skal det kunne holde om eggløsningen er i dag.

Skrevet

egget slippes faktisk på den hormontoppen. Hormonene kuttes for å unngå at flere enn ett egg slippes.

Begge eggstokkene modne ett egg hver, og førstemann te mål får slippe egget..det i andre eggstokken bare brytes ned av kroppen igjen. Har lest om dette i dag :) Ære være google!!

Skrevet

Tusen takk for gode svar jenter:)

men da har jeg vel truffet ganske bra da?:) testen var positiv søndag, og da hadde vi sex, den var negativ i går ,men hadde sex da også:)

og jenter: hold dere unna soyaolje under prøving. dette dreper sædcellene!!! og erter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...