Gå til innhold

Hva gjør jeg om jeg blir gravid igjen før utredningen er ferdig?

lioness*

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for ikke å vente, siden jeg har endometriose og jeg ble kikkhullsoperert i oktober 08. Vi skal ta blodprøver og sånt nå, men har ikke fått time hos lege før i slutten av august. Da er det nesten et år siden laparaskopi, og tar jeg tar ikke sjansen på at endoen skal blomstre opp igjen slik at det ikke blir noen ny graviditet i det hele tatt..

Anyways. Hva da om jeg blir gravid nå i mellomtiden, før august? Vi har jo ikke vært til samtale hos noen lege på Riksen eller noe annet sted, så har liksom ingen kontaktperson å ringe til eller noen avtale om hva vi gjør om jeg skulle bli gravid igjen i løpet av sommeren... Det virker ikke som det er så enkelt å få hastetimer der oppe heller, dersom jeg skulle sitte med en positiv test i hånda. Og sykepleierne på telefonen har ikke alltid så mange svar.

Noen private gynekologer i Oslo dere kan anbefale meg å kontakte? Er ikke så lysten på å gå til alle gynekologene i hele byen før noen er villige til å følge opp et evt nytt svangerskap med blodfortynnende osv.

Eller kan jeg få Riksen til å følge opp fra dag 1 også før utredningen er ferdig på noe vis?

Fortsetter under...

Da eg var til legen på UL på utredning, fekk eg beskjed om berre å prøve igjen. Så etter at vi hadde tatt blodprøver så begynte vi. Fekk klaff på første forsøk. Da vi skulle inn å få svar på blodprøver fekk vi UL og bilde av den lille.

I tillegg gjekk eg rett til fastlege da eg hadde positiv test. Han rekvirerte meg opp til poliklinikk for gravide. Så eg fekk tidleg UL der også. Så eg vil seie det er berre til å prøve.

No fann dei ikkje noko på verken UL eller blodprøvene hos oss. Er no i veke 31 og gleder meg veldig til den lille skal komme i begynnelsen av juli.

Lykke til.

Gratulerer med den lille som kommer snart!

Vil det si at du mistet tre ganger (eller flere), og at det nå går helt fint uten noe medisiner eller noe i det hele tatt? Så fint i så fall! Jeg tør ikke bli gravid igjen uten å gå på noe som "forsikring"... har forsøkt i flere år å bli gravid, og det har blitt så tungt og tøft etterhvert at jeg ikke tar sjansen på å bli gravid på nytt uten hjelp... Men veldig flott at det er mulig at alt løser seg av seg selv :)

Hei Lioness! Vet ikke dette for sikkert, men har inntrykk av at de som sliter med å bli gravide, får "lov" til å fortsette å prøve selv om de er under utredning. Og dersom du som habituell aborter MED endometriose blir gravid, tror jeg ikke det tar lang til før du får legetime - mener du har krav på å bli prioritert.

Ønsker deg masse lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...