Gå til innhold

REDUCTIL!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå orker jeg ikke mer - vekta er 110 kg, jeg er 168 cm høy og vil så gjerne bli litt lettere fordi vi planlegger å bli gravide snart (og kanskje bryllup).

Jeg har gått opp 15 kg pga antidepressiva (Cipralex), men har planer om å trappe ned på de nå. Gruer meg til å spørre legen om reductil, og gruer meg til bivirkningene. For meg er dette siste sjanse før jeg må ty til operasjon...har prøvd ALT!

Er det noe engler der ute som kan hjelpe meg med sine tanker, erfaringer og motivasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager å si det men om man går på eller har gått på medisiner mot psykisk sykdom anbefales ikke reductil.. Dere kan heller ikke begynne å prøve på å få barn mens du går på tablettene da de ikke skal taes i svangerskap.. Men, snakk med legen din og se hva han sier.. Jeg gikk på de i et par mnd og gikk ned 8 kg og fikk den "kick-starten" jeg trengte, men sluttet pga masse bivirkninger pluss at jeg følte de sluttet å fungere...

Sakset fra felleskatalogen :

Kontraindikasjoner: Overfølsomhet for sibutraminhydrokloridmonohydrat eller for et eller flere av hjelpestoffene. Organiske årsaker til overvekt. Tidligere alvorlige spiseforstyrrelser. Psykisk sykdom. Sibutramin har vist potensiell antidepressiv effekt i dyreforsøk, og det kan derfor ikke utelukkes at sibutramin kan indusere en manisk episode hos pasienter med bipolar lidelse. Gilles de la Tourettes syndrom. Samtidig bruk, eller bruk i løpet av de 2 siste ukene, av MAO-hemmere eller andre sentraltvirkende legemidler for behandling av mentale lidelser (som antidepressiva, antipsykotika) eller for vektreduksjon, eller tryptofan som sovemedisin. Tidligere hjerte-/karsykdom, hjertesvikt, takykardi, perifer arteriell okklusiv sykdom, arytmier eller cerebrovaskulær sykdom (slag eller transitoriske ischemiske attakker (TIA)). Ukontrollert hypertensjon (>145/90 mmHg), se Forsiktighetsregler. Hypertyreoidisme. Alvorlig nedsatt leverfunksjon. Alvorlig nedsatt nyrefunksjon og terminale nyrepasienter på dialyse. Benign prostatahyperplasi med urinretensjon. Feokromocytom. Trangvinklet glaukom. Tidligere misbruk av narkotika, medisiner eller alkohol. Graviditet og amming. Barn og ungdom opptil 18 år og eldre over 65 år, pga. utilstrekkelige data.

Skrevet

Kan man bruke redictil når man ammer?

Skrevet

Nei.

Graviditet og amming er absolutte kontraindikasjoner.

Skrevet

Så lenge du stresser med å gå ned,med å få barn,så vil jeg faktisk ikke anbefale å trappe ned på cipralex,siden du er spesielt følsom da.

Skrevet

jeg har brukt Reductil og jeg fikk så ekstrem hodepine at jeg orket ikke ingenting....så jeg måtte slutte med dem....!

dette høres sikker teit ut, men jeg kjøpte Wii Fit, og det funker helt supert, har gått ned en god del til nå og er kjempe fornøyd med det :)

Skrevet

jeg gikk også opp noe enormt da jeg gikk på cipralex. Noe jeg ennå ikke har fått av meg. Jeg har prøvd reductil, men var alt for plaget med bivirkninger.

Men det jeg erfarte, var at når jeg sluttet på cipralex, ble jeg psykisk mye bedre. Så det kan jo kanskje være en idé å snakke med en lege om nedtrapping og avsluttning. Er begrenset hvor lenge en bør gå på anti.dep.

Skrevet

Jeg fikk dødlig høyt BT av reductil

Skrevet

jeg fikk munntørrhet og hull i et par tenner pga av det. ikke gikk jeg ned noe heller for jeg ble "immun" mot de etter 2 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...