Gå til innhold

Hvilken bunad har dere jenter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og send gjerne med en link til bilde!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stakken til Rogaland. Vesten til Sogn og Fjordane. Lua til Hardanger og forkleet til Telemark.

Bruker den hver 17. mai for å irritere bunadspolitiet. Og det funker. Folk blir helt hysteriske eller så ler de godt og tar poenget. Den er ekstra fin med joggesko.

Skrevet

Trønderbunad.Synes ikke den er så fin,men er jo der jeg kommer fra da:)

Skrevet

Øst telemark,beltestakken,med rød jakke til...den fineste i hele landet

:-))

Skrevet

Bergensk - mørkeblå=) Kjempefin. Synd jeg ikke kommer inn i den lenger! (5 mnd siden fødsel)

Skrevet

sunnmørsbunaden selfølgelig:)

Skrevet

Romsdalsbunaden. Har ingen link..

Skrevet

Jeg har ikke, enda.... eller, jeg får den ikke på meg! Blå nordlandsbunad! Gubben skal kjøpe seg Nordfjordbunad

Skrevet

Øst-Telemark også kalt raudtrøyebunad. Synes selvsagt at den er flottest av alle bunader!

Har også den grønne Norlandsbunaden - arvet etter bestemor.

Skrevet

http://home.no.net/ekbunad/nordlandsbunaden.htm

Den blå nordlandsbunaden. I følge min bestefar som har brodert bunaden er den blå bunaden kystbunaden til nordland og den grønne innlandsbunaden, men jeg vet folk velger etter hvilken farge de liker best..

Skrevet

Bestefaren din hadde nok rett :o) Jeg er glad til at jeg har blå, men jeg hadde ikke valgt den fordi den var finest! Jeg har den fordi jeg hører til ved kysten

Skrevet

Får vel nesten ikke bodd nærmere havet enn min bestefar, så derfor blå bunad :)

Jeg liker også den bedre enn den grønne..

Skrevet

Han hadde nok heilt rett ja.

Eg har litt problemer med å forstå kvifor folk velg bunad etter korleis som er finest og ikkje kor dei kjem ifrå.

Skrevet

Det er så flott!! Den er vanvittig fin, det skal den ha! Men jeg har også sett den grønne hvor den faktisk har vært lekker på damen. (Men det er stort sett bare de med mørkt hår og brune øyne, av en eller annen grunn) :)

Skrevet

jeg har den grønne nordlandsbunaden. Og den bestefaren det er snakk om her har nok rett ja. De fleste syns blå er penest, men jeg har faktisk fått skryt for at jeg passer veldig godt i den grønne. Pga hårfarge og øyefarge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...