Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 skal jeg vekke henne om hun sover for og gi flaske om det er over 4 timer siden hun fikk sist? vist hun sover mye på dagen, sover hun da mindre på natta? når hun gråter på morgenen bruker jeg og gi henne smokken. da blir hun rolig. er det feil av meg? burd hun få flaske med en gang?
Frøken Freken Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Jeg ville ikke vekket på natta, men på dagen ville jeg vekket hver 4. time. Hvis hun roer seg med smokken er dette sikkert greit, en sulten unge ville vel skreket videre, tenker jeg. Ekspertene pleier å si at søvn avler søvn, det betyr at barna skal få sove så mye de ønsker. Holder du henne våken vil hun nok mest sannsynlig bli urolig og overtrøtt.
babymi:) Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 hei. jeg gir lellegutten min på 11 uker mat hver 3,5 til 4 time på dagen. vekker han hvis det går over 4 timer. gir kveldsmat kl halv syv og legger han etter det. så tar jeg lillegutt opp i søvne og gir han mat (spiser som bare det rund 11 tiden) før jeg skal gå å legge med. da slepper jeg å stå opp on natten. sover da til rundt 7.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 min tass måtte mates hver 3-4 time i starten pga lav fødselsvekt å da måtte vi vekke. Hvis alt hadde vært helt ok så hadde vi ikke trengt å vekke sa helsepersonell!
HegeAE Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Når dei er så små så ville eg ha vekket barnet ja. Noko anna når dei blir over 3 mnd. Da kan dei sove over eit måltid. Men, dei tar det igjen på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå