Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det begynner å dra seg til i korsrygg og bekken, så jeg skal til legen og få meg henvisning til manuell-terapeut og bassengtrening, så jeg slipper å bli sykmeldt.

Hva må det stå i henvisningen for at behandlingen(e) dekkes av folketrygden? (legen min er ofte litt vimete og upresis, så jeg må passe litt på sjøl...).

Er det bare "bekkenplager med gangvansker"?

Må jeg ha delvis sykmelding slik at jeg kan gå til behandling på dagtid, eller er det uansett slik at jeg har krav opå fri for å gå til beh.?

Fortsetter under...

Så lenge det står noe der om gangvansker skal det være greit. Men fysioterapeuten må bekrefte det legen har funnet, så hun/han bør selvsagt også finne gangvansker ved undersøkelsen.

Fysioterapi og bassengplasking er deeeeilig når man slærker i bekkenet! =)

Takk! Hadde vært typisk min lege å være for generell og ikke spesifisere gangvanskene.

For en tid tilbake fikk jeg en betennelse i en tårekanal, og legen skrev henvisning og ga meg numre til div klinkkker han regnet medkunne ta meg raskt og instruerte meg om å ringe de med en gang og ta med henvisningen etc. Og så hadde han glemt å skrive "akutt" på henvisningen. Det ordnet seg heldigvis med en telefon fra spesialisten til fastlegen, men det blir jo litt klønete...

Nå syns jeg forsåvidt at det er mer plagsomt (og går ut over arbeidsevne) at det går ut over nattesøvnen, eller at det er vondt å sitte/stå ved pulten, enn at det er vondt å komme seg til /fra jobb eller å gå til og fra kaffemaskin eller printer på jobb, men hvis det er det som er viktigst for trygdekontoret, så dem om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...