*gurimallaika* Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 I dag ringte jeg vedkomne som har med tildeling av bhgplasser. Fikk da vite at jeg kunne gå til etter august før jeg får svar på om frøkna får bhgplass. Hun er født 13 dager for sent for å få lov til å være med på førsteopptaket. Han sa at det var ledige plasser i bhg vi har som førsteønske, men først må de som er med på førsteopptaket svare og der har ikke Oslo Kommune satt frist før uti august en gang. Også sa han at det ikke var sikkert at vi fikk plass for plassene måtte først bli tilbudt barn i andre bydeler som står uten etter førsteopptaket før vi får. Og vi som alltid har hatt 100% barnehagedekning for de som bor her, og nå skal vi bli stående uten og bli innvadert av unger fra andre bydeler. Kjenner jeg blir veldig oppgitt over situasjonen.
<3 aLittleGirlAndAbabyboy <3 Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 er helt enig med deg.. venta paa bhg plass i over et aar naa.. og faar ikke no svar paa naar det kan bli naar jeg ringer dem heller. eneste jeg fikk beskjed om var at suppleringsopptak er i uke 20 ( bydel Grorud). hvilket omraade bor du i? kalbakken her..
Ksenia & Anjem Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Vi fikk plass med engang. Gutten vår er født Januar 2008 Men vi har søsken i samme barnehage som vi søkte i, dessuten så har han plass i en familiebarnehage, så derfor fikk han prioritet 3. Hadde dere prio 9, eller? Trodde det var ganske lett å få plass i bydel Grorud jeg. Når vi søkte storebror inn i 2005, fikk han plass med engang.
Andromake Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 hørtes da veldig rart ut. Førsteopptaket? Vi fikk tilbud om plass nå i slutten av mmars (i Gamle Oslo bydel), og hadde kun en uke på å svare, nettopp fordi det sto folk i kø som ventet på tilbud.
<3 aLittleGirlAndAbabyboy <3 Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 vi har prio 9. hovedopptaket runde 1 fikk hun ikke plass, nr 2 er i uke 20, altså neste uke. blir interessant å se hva som skjer. merker jeg er redd for ikke å få plass, eller å få, men på andre siden av byen
Ksenia & Anjem Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Ja det skjønner jeg...Vi fikk også bare en uke å svare på. Gammelt er barnet ditt Adela?
*gurimallaika* Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2009 Vi bor på Romsås, og her har det 'alltid' vært 100% bhgoppdekning. Får se om det fortsetter. Vi har prioritet 4 fikk jeg beskjed om da jeg pratet med han i bydelen. Da vi søkte plass til storebror så fikk vi svar like før han ble 6 mnd (også født i sept.04), og så tok det noen uker før vi fikk den plassen vi ville. Han sa ingenting til meg om et suppleringsopptak. Muligens fordi vi havner bakerst i køen uansett.
*gurimallaika* Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2009 August er fristen for at kabalen til førsteopptaket skal være ferdig lagt.
<3 aLittleGirlAndAbabyboy <3 Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 hun er 3 aar gammel.. og jeg er gravid med nr 2:)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Forstår synspunktet ditt, men hvorfor skal ditt barn få plass fremfor min gutt på 3 år som fortsatt ikke har fått plass, bare fordi dere bor i bydelen? Vi har like mye rett på plass. Dette er nå 3. hovedopptak (og suppleringsopptak) hvor vi ikke får tilbud, og dersom vi kan få fra en annen bydel har vi hvertfall en mulighet, når vi har ventet så lenge. Er mange hensyn å ta her.
*gurimallaika* Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. mai 2009 Hvorfor skal vi som valgte å bosette oss her pga at det i alle år har vært 100% bhgoppdekning for beboerne miste plass til dere som har valgt å bosette dere der det ikke er oppdekning???
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 Valgt og valgt:p Hele Oslo er ett søkeområde nå, har du problemer med det får du flytte ut av byen da. Politikerne mener at ditt barn ikke har krav på plass, mens mitt barn har det, ergo kan du pelle deg ut av køen:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå