Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er d noen som vet hvor mye man får i støtte hvis man blir alenemor? Hadde vært fint hvis dere kunne kommet med konkrete summer, men j skjønner at d kan variere. D ville hjulpet meg i å finne ut om j kan klare d eller itte. Vi har 2 barn under 4 år.

Hva er d som avgjører hvor mye far må betale i barnebidrag?

Fortsetter under...

http://www.nav.no/page?id=267

Hei.

Jeg har lagt ved en link til nav sine sider. Å komme med konkrete summer kan være litt vanskelig, da dette vil variere om du jobber eller ikke, eventuelt hvor mye du tjener.

Barnebbidraget vil bli regnet ut fra din og barnefarens inntekt, og utifra hvor mye samvær barnefaren skal ha.

I tillegg kan man få bostøtte fra kommunen. Dette er behovsprøvd utfra inntekt og bokostnader. Ikke alle vil få dette.

Det beste er å ta kontakt med NAV og få en time hos saksbehandler. Det er litt lettere da NAV sine sider kan være litt vanskelig å forstå.

Du kan heller ikke bruke bidragsveilederne på nettsidene da denne gjelder kun for de som har ett barn.

Takk for svar.

Jeg jobber bare 50 % og tjener sånn midt på treet tror jeg. Hverken bra elle dårlig lønn. Vil ikke kontakte NAV før jeg vet hvordan det blir og jeg trenger å planlegge litt før jeg tar det endelige steget. Skulle så gjerne vite om jeg har råd til å bli boende i huset eller om jeg må se etter nytt sted å bo og mest av alt om vi kan klare oss alene. Er redd for å få veldig dårlig råd for jeg vil jo det beste for gullene mine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...