Gå til innhold

Farlig å spise tranebær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet opp idag og merka at noe var på gang. Urinveisinfeksjon:(

Jeg har klart flere ganger før og få det bort ved hjelp av tranebær.

Er dette farlig for babyen?? Er 24 uker på vei.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg spurte om dette på apoteket, og de tør ikke anbefale urtemedisin/alternativ medisin til gravide. Men lurte litt på tranebærsaft eller juice selv.

Skrevet

Jeg har spurt både lege og på apotek, og ingen vil gi meg et klart svar. Legen mente det var bedre med en penicilinkur faktisk.

Men om du akkurat har fått det er det ganske lett å få bort ved å drikke MASSE, og helst lunkent vann med sitron i.

Skrevet

ÅÅÅ.. Da skal jeg prøve det.. Jeg liker ikke å gå på penicilin. Så jeg gjør alt for å unngå det.. Hehe

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg leste akkurat noe om dette i bladet Gravid - der sto det at man måtte være forsiktig med å bruke tranebærprodukter - ikke fordi det var farlig med selve produktet, men fordi det jo ikke har samme virkning som penicillin, og hvis urinveisinnfeksjonen ikke går over, så kan det gå over til nyrebekkenbetennelse, og det kan være farlig for gravide.

Jeg tenker derfor slik at hvis jeg kjenner en liten anelse uvi, så begynner jeg på tranebærkapsler, men hvis det ikke går over raskt, så ville jeg gått til legen. Jeg mener - det er jo ikke slik at uvi'en går over til nyrebekkenbetennelse hvis symptomene går over.

Så tranebær er altså ikke farlig i seg selv, men følg med på symptomene. Det med å drikke masse (sure ting) har aldri fungert på meg, men jeg gjør det samtidig med tranebær eller penicillin.

Skrevet

tranebær fungerer for det første best forebyggende, drikk heller mye appelsinjuice, og lever inn en urinprøve om det ikke hjelper. Hilsen ei med alt for mye uvi-erfaring

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...