kommende mor til 4 Skrevet 4. mai 2009 #1 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei tenkte det kunne være litt godt å utveksle litt erfaringer fra noen som er i samme situasjon. Hvordan er dagene deres? Jeg er egentlig ikke i toppform. Sliter litt med kvalme hver dag (Ikke hele tiden). Er ganske trøtt.. Skulle tro det bedret seg nå. Er 15+3 i dag. Sliter også med dårlig samvittighet overfor de to andre barna mine. De er bare 3 og 5 år. Kanskje ikke den som biter tennene sammen heller jeg da. Drømmer om mer energi, slik at jeg får overskudd til å være mer mor, få trene, holde på i hagen......Men prøver å være positiv. Dette er en overgang. Tenk hva resultatet blir. Ikke like enkelt å være positiv hele tia når det eneste man har lyst til innimellom er å spy og sove... Så hvordan har dere det. Er det bare solskinn, eller er det andre som sliter litt og????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140050246-hvordan-er-deres-tvillingsvangerskap/
melina, glad mamma Skrevet 4. mai 2009 #2 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei hei :-) Jeg kan jo skrive litt om hvordan jeg opplever dette svangerskapet. Kjekt å lese at andre også har litt kjipe dager og ikke er helt i toppform. Allerede i uke 5 startet den voldsomme kvalmen. Jeg ble innlagt etter kort tid, og var mere eller mindre på sykehuset i 9 uker. Fikk masse intravenøst, og tiden sneglet seg av sted. Fikk også angst av kvalmestillende de ga. Jeg ble livredd for alt, både det som skulle skje inni meg, selve fødselen og tiden med to små samtidig. Men i uke 14 snudde det, og jeg sluttet med kvalmestillende. Da forsvant all angst på ett blunk! Leste på bruksanvisningen på medisinene, og de kunne gi dype depresjoner og angst og muskelkramper. Og jeg var hardt rammet. Legene mente det var fordi jeg var så langt nede fysisk siden jeg hadde fått så lite mat i meg. Da uke 14 startet, og jeg kjente at kvalmen ga seg, begynte jeg å ta akupunktur for å få mere energi. Og det virket fra dag en! Bare etter en uke klarte jeg å gå en tur med mann og sønn, og det var et stor framskritt. Så har det gått bare en vei. Nå er jeg 19+3, og er i super form. Det eneste er at jeg er veldig trøtt. Men det er så stor opptur at jeg ikke ser på det som en plage. Nå vasker og styrer jeg i huset, er på handletur, ute i naturen med familien og alt går helt fint. Så nå føler jeg meg nesten ikke gravid mere ,-) Men magen vokser og den vokser fort! Og jeg fikk jo se de for to uker siden og alt er i skjønneste orden. Så nå har jeg veldig fine dager, og har tro på at dette skal gå bedre enn jeg fryktet. En lang beskrivelse av mitt svangerskap ;-) Det beste er at når det snudde, ble livet herlig å leve igjen. Og nå stooooorgleder jeg meg til større mage, mere liv, fødsel og tiden med to bitte små i huset. Gleder meg virkelig til september kommer ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140050246-hvordan-er-deres-tvillingsvangerskap/#findComment-140051403
Perledykkeren Skrevet 4. mai 2009 #3 Del Skrevet 4. mai 2009 Heisann. Her har det vært både tøffe dager og gode dager. På ordinær UL i uke 19 fikk vi vite at lillegutt i magen mangler deler av den ene armen sin. Sjokk og sorg tok over hverdagen og bekymringene dreier seg om hvordan skal vi klare å ta godt vare på alle 4 når vi i tillegg skal gjennom operasjoner, ortopeder, fysio, kontroller etc. Men etter at sjokket hadde lagt seg ser vi at dette skal vi klare på en god måte og vi takker for muligheten for vekst og utvikling og egen læring (vi vet veldig lite om handicap fra før). Velger også å se på lillegutt som heldig som får komme til oss for vi vil gjøre det vi kan for at han skal klare og mestre alt våre tre andre barn får og vi her i Norge har bedre muligheter til det enn veldig mange andre! Så foruten om noen runder med elveblest, den voksende kulen og noe mer trøtthet enn før, så er formen min uforskammet bra. jeg går tur hver dag (fra 1/2 til 21/2 time) og dette gir meg masse energi og jeg har heller ikke foreløpig så veldig mange kilo ekstra å dra på. Er allerede 23 uker på vei så tiden flyr. Vi gleder oss over at vi venter en av hvert kjønn i magen, over at vi bor i Norge hvor muligheten for lillegutt er store og at vi skal føde på Riksen som følger oss tett opp nå pga lillegutt. I morgen er det ny UL og kanskje får vi vite litt mer. Vi har hverandre og er sterke sammen og vi har et fantstisk nettverk med familie og venner som støtter oss og ikke minst nyter jeg hver eneste dag jeg våkner og kan se ut på min grønne plen og vite at jeg har mange mange mnd forann meg med sol og varme Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140050246-hvordan-er-deres-tvillingsvangerskap/#findComment-140053903
kath2 Skrevet 4. mai 2009 #4 Del Skrevet 4. mai 2009 Perledykkeren: Så fantastisk sterk og flink du er! Og flott innlegg du skrev. Skjønner at du fikk sjokk når dere fikk se dette. Sa de noe om hvordan dette har skjedd? Sto alt bra med lille jenta da? uansett, masse lykke til, dette kommer dere garantert til å klare kjempefint! Når det gjelder spm i vedlegget: Mitt svangerskap så langt har vært knirkefritt (er ca 15+1 idag) Ikke noe dårlig og heller ikke spesielt slapp. Eneste jeg sliter litt med er å finne gode måter å trene på. har skjønt at elixia er helt no no, og med full jobb foreløbig og ingen hund å gå på tur med, syns jeg det begrenser seg litt med hvor mye tur jeg er hypp på å gå. Så skulle gjerne funnet noen gode treningsmetoder. Når begnner man på gravidyoga f.eks? Noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140050246-hvordan-er-deres-tvillingsvangerskap/#findComment-140054859
kommende mor til 4 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei alle. Kjekt åhøre fra dere. Synes du takler alt på en fin måte perledykkeren. Må være tøft å få en slik beskjed. Jeg har startet med akupunktur i dag for å se om jeg blir litt bedre. Skulle så gjerne vært ute å gått turer jeg å. Vet jo at det er mer overskudd å få da. Lik som det er nå sovner jeg sammen med barna kl halv åtte!! Men det tart vel tid. Jeg var i lkhet med deg "melina venter tvillinger" så syk at jeg ble innlag på sykehuset. Hvordan er planene for fødsel? Jeg må ha keisersnitt, blir tatt ca tre uker før termin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140050246-hvordan-er-deres-tvillingsvangerskap/#findComment-140056157
melina, glad mamma Skrevet 5. mai 2009 #6 Del Skrevet 5. mai 2009 Perledykkeren, syntes du har en utrolig god innstilling!!!! Gutten deres er heldig som får dere til foreldre. Det må jo være rart å få en sånn beskjed. Og samtidig godt å få vite det litt før, sånn at dere er forberedt når han kommer. Kjenner mange jeg hvor barnet mangler litt av armen, og de klarer seg kjempebra!! Håper dere får all mulig hjelp og oppfølging. Ønsker dere masse lykke til ) Ellers ser det ut som det blir en normal fødsel for min del. Det er i alle fall det de sier. De vil prøve hvis alt ligger til rette for det. Jeg grudde meg veldig da jeg var langt nede, men nå ser jeg på det som en utfordring. Jordmor i dag mente at jeg så utrolig bra ut, både min form, og slik barna ligger. Så kanskje dette går knirkefritt til fødsel to uker før termin. Vil bli satt igang da om alt er normalt. Så får vi nyte våren og sommeren først, før bebisene våres kommer ) Håper akupunkturen hjelper for deg også, kommende mor til 4. Du har jo noen som trenger deg allerede, og det er godt å få litt energi til hverdagen. Lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140050246-hvordan-er-deres-tvillingsvangerskap/#findComment-140056774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå