Gå til innhold

Rosa klump nedentil - ikke for sarte sjeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikket meg i speilet nedentil etter fødselen idag. 1 mnd siden. Iiiik. For det første, det var jo vidåpent, for det andre... det ser ut som det ligger en rosa klump i åpningen ned mot rumpa. Ser ut som noen har plassert en strikk rundt kjøttet slik at det blir en klump med rosa kjøtt. Unndskyld detaljene, Men hva søren er dette? og kan det fjernes??

Fortsetter under...

Skrevet

Enten er det livmoren din som er nedsunket eller urinblæren din. Tror du må knipe godt fremover!

Skrevet

hehe.. det tar litt mer tid før alt er på plass og all hevelse er forsvunnet. Du skulle sett deg nedentil med speil de første dagene etter fødselen, du. Da hadde du vært helt sikker på at du aldri mer kom til å se normalt ut;)

Skrevet

Det er ikke urinblæren, det er en klump med rosa kjøtt nederst i skjedeåpningen bak. Det er heller ikke livmoren, den er høyt oppe, det kjenner jeg.

HI

Skrevet

Du skal vel snart på 6 ukers kontroll, da får du nok et svar vet du,

Jeg sjekket ikke meg selv så fort etter fødsel, så jeg vet heldigvis ikke hvordan det såg ut da jeg var på 6 ukers kontroll heller jeg...

Du må smøre deg med tålmodighet, det kommer seg nok skal du se

Skrevet

Siste forsøk: Det kan være bakre skjedevegg som har falt ned. Min så i alle fall ca ut som en rosa klump på den tiden.

Annonse

Skrevet

Skjedeveggen..hmm..jo. Det må vel være den. Så rart da..før fødselen var jo den helt glatt og stram og ikke synlig i åpningen akkurat. Og nå ligger den der som en kollapset klump ? æsj assa. Håper virkelig det strammer seg opp. Hvis ikke, går det an å gjøre noe med ?? ikke akkurat digg med en rosa klump tytende ut av høna.

Skrevet

Det går an å gjøre noe med dersom du får problemer med det (f.eks problemer med avføring). I seg selv er det ikke farlig. Men det tar litt tid å bli venner med sitt nye jeg.

Nå er det bare 1 md siden fødsel og det vil trekke seg mer tilbake. Blir bedre med tiden, og blir bedre når du slutter å amme og har fått tilbake mensen en 2-3 ganger. Husk å knipe til du svetter. Knip før du løfter, hoster, nyser. Forsiktig med mageøvelser.

Kanskje blir du en av de heldige der det forsvinner helt av seg selv! :)

Skrevet

takk for svar, har du det selv og eller ?

Hvordan blir det å gå gravid igjen med det her da.. ser for meg at alt bare vil bule ut enda mer:/

HI

Skrevet

Jeg har det selv. (3,5 md siden fødsel), så har lest meg opp på det.

Vet ikke hvordan det er å gå gravid med det. Men en til fødsel kan gjøre det værre. Men det kan også forbli uendret. Ulike erfaringer omkring det der. MEN mange og harde barnefødsler er en av årsakene, så man må jo være klar over risikoen.

Mange føder flere barn selv om de har fremfall av skjedeveggen.

Huske også å ikke bli forstoppet fordi skjedeveggen er den som støtter opp tarmen, og man vil helst ikke ha tarmen sin tytende ut der også...

Skrevet

Ikke søren om jeg føder en gang til med dette underlivet her nei. Her blir det KS. Håper bare at ikke klumpen blir giga under svangerskapet da:/

Er dette vanlig at skjer etter fødsel ?? hadde aldri hørt om noe slikt jeg.

HI

Skrevet

Hehe. Ikke jeg heller!

Det er ikke veldig vanlig, men har heldigvis forstått at jeg ikke er alene.

Mange har mindre grader at dette, ingen har like stramme skjedevegger som før fødselen.

Det er mye mer vanlig for kvinner etter overgangsalderen.

Uansett. Her er infoside. Det du evt har heter rektocele.

http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?menu=3007&submenu=3008&document=1443

Ville tatt en tur til gyn jeg. Så får du sikker info.

Annonse

Skrevet

Er det derfor skjedeåpningen er større også ? er din det?

HI

Skrevet

De aller fleste har større skjedeåpning etter fødsel.

Større skjedeåpning kan føre til at man ser ting man tror er galt, også har det alltid vært der, bare litt mer skjult.

Har hørt om de som har trodd de har hatt fremfall, men så har det bare vært at skjedeåpningen har blitt så stor at man ser mer av det innvendige.

Knip ivei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...