Mammaen til 2007jenta Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80086575 Hadde hatt så lyst å male det i hvitt!
It's all about me Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 I så fall så må du nok pusse det ned, grunne og male. Blir en stor jobb. Bare maler du vil ikke fargen sitte.
Mammaen til 2007jenta Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2009 Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det lysere utan så altfor mye arbeid? Eller noen stoltrekk som kanskje passer stolene?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 tror kanskje jeg er litt uenig med frokostquis her.. Det holder vel og grunne også male .. Jeg har malt lister til den store gullmedalje for noen mnd siden.. De var allerede malte fra før av.. Jeg grunnet da bare og malte over.. Det funket veldig bra.. Grunningen gjør også at malingen setter seg bedre og at det ikke trekker inn i materialet.. =)
It's all about me Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Er jo ikke verre enn å prøve. Og sitter det ikke uten pussing går det ann å gjøre det etterpå og ta hele jobben en gang til.
Mammaen til 2007jenta Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2009 Lurer på om jeg skal prøve meg på en stol da, går det ikke, så går det ikke. Men hvordan kan jeg vite om malingen holder da?
erteposen + 4 Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har malt mye, også i den butikken jeg jobba tidlig i studietida. Bordet er behandlet med beis og klar nitrocelluloselakk, og det er noe helt annet enn å male over lister og møbler som alt er behandlet med maling. Du må få fjernet lakken, eller vil malingen i sprelle av. Spesielt på et bord som er så mye i bruk og slitasjen er stor. Har du en pussemaskin går dette raskt, og det er ikke så ille å gjøre det for hånd. Fordelen nå er at du kan gjøre det ute:) Puss ned slik at lakken blir borte/sterkt matta og beisen får slitasje. Det er bedre å pusse for mye enn for lite. Vask med kraftvask eller salmiakk (det kan bli skjåldete, og der finnes spesiel vask for møbler om du vil bruke det). Skyll av alle rester av såpe, og tørk godt. Mal med heftegrunn, og to lag med maling. Du kan vurdere å lakkere om du liker den effekten til slutt. Et annet alternativ er å spraye møblene med spray. Gå i en malerforretning og spør. Mer om møbler kan du lese på ifi.no
Mammaen til 2007jenta Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2009 oi, da blir det litt av en jobb! Spørs om jeg ikke bare skal kjøpe noen stoltrekk;) Hvor får jeg tak i fine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå