Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått tr. Er da over i 5pp. Har testet for el og har fått positiv el test hver pp. Har lest her inne at pos. el test ikke behøver å bety at man faktisk har el. Har ikke forsøkt temping enda.

Lurer på hva som skal til for å få komme til lege for å teste etter el m blodprøve? Dere som har gjort dette; har dere vært prøvere lenge? evt gode argumenter mottas med takk.

Ble så veldig skuffet nå trodde jeg var gravid, men.....

Vurderer pergo, men kunne vært greit å sjekke ut om jeg har el naturlig først. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

De fleste tar kontakt med lege når de har prøvd i ett år uten resultat, så du er jo tidlig i prossesen ennå.

Du kan nå snakke med legen din å høre hva han mener? Og evt gjøre en avtale om hvor lenge dere skal prøve før dere gjør noe. 5 pper er ikke mye, det er normalt å prøve ei stund før det skjer noe. Hvis du får pos el-test hver mnd har du nok EL.

Vil råde deg til å ikke lete etter hva som kan være galt, har du regelmessig sykusl og i tillegg får pos el-test har du et veldig godt utgangspunkt til at det skal klaffe når som helst. Jeg tror at det ikke er noe galt med deg. Pergo er ikke et vidundermiddel, det er først og fremst behandling av de som ikke har el, jeg vet om mange som har gått på mange kurer uten resultat.

Ang blodprøve, så tas det en måling av progesteron på ca syklusdag 3 og så på syklusdag 21 igjen, for å bekrefte progesteron-stigning. Det begyt at en har hatt el.

Lykke til med prøvingen! :)

Skrevet

Hei igjen! :)

Så først nå at du var født i 73 :) For de som er over 35 er "grensen" på prøving et halvt år, så jeg ville bare ringt legen hvis jeg var deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...