Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har en baby på 8 uker som er veldig surklete og virker "tett", det har han vært en stund nå, egentlig helt fra fødselen. På sykehuset den dagen vi skulle dra fikk jeg bare med meg en tube med saltvann som jeg skulle gi han noen dråper i nesen med engang iblant. Men dette hjelper jo ikke. Jeg har tenkt å ta det opp med helsesøster på 3mnd kontrollen, eller når jeg skal opp til helsestasjonen til uken. Vi har astma i familien vår, både søstrene mine og min mamma hadde det. Kan det være at min har astma? Isåfall, hvor tidlig merker man det?
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Har du prøvd med morsmelk i nesen? Det var veldig effektivt på begge mine. Det kan være at han har astma, men det er kanskje litt tidlig å si. Som regel får barna en diagnose etter sykdomshistorie, og det er vel lite historie i den forstand hos et barn på 8 uker. Likevel kan du snakke med hs eller lege, og så vil de avgjøre om du blir sendt videre nå eller evnt. når han er litt eldre. De fleste er vel også slik at om de får det med en gang de er født så er det barneastma, som ikke varer så lenge, og som ofte ikke er så alvorlig. Men det finnes jo også noen få som får det tidlig og som faktisk har skikkelig astma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå