Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er nå i 7.pp.

Har prøvd el-test de 3 siste pp nå. Men viser ingen stigning. noen som har vært borti lignende? Som kanskje kan komme med noen tips og råd.

Eller som har noen andre metoder man kan bruke for å finne ut når el er?

Tusen takk=)

Klem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Eg har blitt rimelig amatør-ekspert på dette området nå føle eg, siden eg har kava med ustabil syklus og ingen el symptomer i det heile tatt!

Men uansett. Håpe eg kan hjelpe deg litt :)

Noen personer har veldig kraftig, men kort stigning av el-hormonet, noe som kan resultere i at en ikkje får positiv el test mer enn kanskje ein liten periode i løpet av ein dag i heile perioden. Eg fekk kun positiv el test på ettermiddagen ein dag heile måneden, men nå har eg sannsynligvis ikkje hatt nok homoner te å få ein skikkelig eggløsning før nå (har desverre ikkje testa etter el denne måneden når eg har MASSE symptomer på el!!)

Men altså en kan ha el og rett og slett ikkje finne den for en måle på feil tid på dagen. Ettermiddagen ska visstnok være beste tia :)

Ellers kan en tempe, som eg ikkje har så god peiling på, men det e det mange her inne som har :)

Sjekke limortappen. Det har eg gjort noen sykluser, og eg kjente virkelig forskjell denne måneden.

Link te mye grei info-> http://www.pernille.info/livmortapp.htm

En har jo det berømte el-slimet da, men eg har ikkje merka noe særlig forskjell egentlig. Sjekke jo tappen, og kjenne jo forskjell på "miljøet" oppi der da. Glatt, grumset, fuktig, tørt o.s.v. Se mer på linken der ovenfor.

Mange kjenne det i magen når eggløsning komme. Stikkinger i sida, gjerne ned mot lysken (hadde det første gang i helga nå..AU!), mensmurringer, såre/ømme brystvorter/bryster..

Då trur eg at eg huska å nevne det mesta..hehe...trooor eg! E litt opptatt av at eg kanskje e blitt befrukta i tastende tidspunkt :)

Skrevet

P.s. Eg spotta i forbindelse med el denne gang og har lest på nett at det e fullstendig normalt og at det rett og slett e hormoner som gjør slimhinnene litt lettpåvirkelige. Noen seie at en e ekstra fruktbar hvis det komme litt blod i forbindelse med el, men det får eg heller komma tebake te om et par uker :P

Skrevet

hei, kjempe flott, tusen takk..

Merker ikke så mye heller, bare at det kniper seg i magen litt innimellom, rundt ca el. Men er ikke sikker på om det er el, pga syklusen er så ustabil.

Men når er det det er lurest å ha sex i forhold til eggløsninga?

Rett før, under eller etter?

Eller er det det samme?

Skrevet

ja det sies at man er mer fruktbar da=)

Da er det bare å krysse fingrene og håpe=)

Skrevet

Svømmerne te mannen leve lengre enn egget vårt så det e vel viktigst å få sikra seg et par dager før, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...