snart to barns mamma:) Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 har en gutt på 8 dager som får mme men er så usikker på om han får i seg nok. hvor mye gir/ga dere?
Mor Løvehjerte Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Hei! Gratulerer med den lille! Jeg lærte at man skulle øke med 5-10 ml pr. måltid hver dag den første tida. Så ville det stabilisere seg av seg selv. Så vesla her fikk 7 ml da hun var ett døgn gammel av de på sykehuset til hvert måltid (mens jeg pumpa som en gal). Dagen etter tilbydde de henne 15-20 ml. Da hun var åtte dager kunne man prøvd med 80 ml til hvert måltid. Du ser jo raskt om det har noe for seg, eller om det er for mye eller for lite. De er veldig forskjellige disse små. Da min var åtte døgn gammel, spiste hun syv måltider på 65-110 ml. Jeg noterte alt, men det blir man egentlig bare stresset av, så hvis du kan unngå det, så ikke gjør det. = ) Jo, og så har du regelen om at de bør ligge på rundt 15 % av kroppsvekten sin i mengden de spiser pr. døgn. Så hvis barnet veier 4000 gram, blir regnestykket slik: 15 x 4000 : 100 = 600 Altså rundt 600 ml totalt i døgnet. Men husk, ingen regel uten en haug med unntak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå