Gå til innhold

Kort livmorhals

2 på vei

Anbefalte innlegg

hei, jeg er nå 30 + 2 uker på vei med tvillinger. var på ny ul for 4 dager siden og fikk vite at livmorhalsen nå bare er 1,5 cm lang. jeg satte på cerclage da jeg var i uke 12 men nå har den altså sunket halvparten...

Er litt nervøs for at dei skal komme nå,og lurer veldig på om noen er i samme situasjon.? jeg får heldigvis være hjemme men må ta det med ro.

vet noen hvor lenge jeg må regne med å være på sykehuset om dei skulle komme...? .har 2 barn fra før og liker ikke tanken på å være borte fra dei i lang tid

Fortsetter under...

Jeg kom på sykehuset i uke 28-29 når jeg ventet mine to. Ble der i fem uker hvor jeg bare kunne gå på do og dusje. Så dro jeg hjem i uke 34 og tok det med ro litt til......Barna kom ikke før i uke 38+5.......så det gikk i allefall veldig bra for min del. Om dine kommer tidlig vil jeg tro du må være på sykehuset med de nyfødte til du nærmer deg uke 37 eller til alt går bra med ammingen etc.....

Skjønner problemet med å være på sykehuset når man har små hjemme. Jeg er gravid med nr 3 nå, og havnet også denne gangen på sykehuset. Etter eget ønske fikk jeg fortsette sengeleie hjemme. Kunne ikke se for meg å ligge der så lenge med de små hjemme. Gikk veldig greit så lenge mannen var sitt ansvar bevisst. Uansett så regnet legene med at det skulle gå bra ettersom jeg gikk så lenge med tvillingene. Og ingenting tyder på at den lille har tenkt seg ut i dag heller =0/ (uke 38+2)

Hei, jeg fikk påvist kort livmorhals 1,6cm og nebbing (åpning innenfra pga trykk) i uke 24. Fikk satt på cerclage, gummiring,( ikke sydd på), fikk ligge hjemme. Etter en uke hadde cervix lukket seg, målte 3,7 cm og nebbingen var omtrent forsvunnet. Har ikke målt cervix siden, men alt går bra så langt, er en uke kortere enn deg (29+2). Så det har nå gått bra i 5 uker nå, håper det holder i 5 uker til :-)

Jeg er heldigvis hjemme, men tilbringer største delen av dagen på sofaen, og det kommer jeg til å fortsette med, her veldig nedpress og vondt for å gå for tiden.

Ønsker deg lykke til , dette skal gå bra, både for deg og meg :-)

Hei Gitte.

Det var godt å høre at alt går bra med deg. tv1 ligger nå med hodet langt nede i bekkenet , har masse kynnere og det er ikke noe behagelig fordi jeg kjenner cerclagen river der det er sydd , men dei klamrer seg fast enda ..heldigvis. Håper det går bra i noen uker til :)) Får heldigvis være hjemme , men det blir masse tid på sofaen.

Ønsker deg lykke til , og ja , dette skal nok gå bra.

( har du fått noen ca. mål av barna , tvillingene mine er vist ca.1700g )

Hei igjen

Begge mine ligger med hodet ned. Tv1 helt nede som hos deg. Jeg begynte ikke å få skikkelige kynnere før i uke 27-28, men nå er de her ganske ofte ja.

Nå har ikke jeg vært på kontroll på over to uker, men sist, i uke 27 veide de ca 1000 gram hver. Regner med de har lagt på seg litt siden det, skal på kontroll onsdag om en uke - er spent på hvor store de er blitt da :.

Annonse

Det var godt å høre at alt fortsatt er bra med deg og dine :))

Du kan nok regne med at dei har lagt på seg ganske bra . håper mine i allefall kommer seg opp i vekt ein del til før dei bestemmer seg for å komme.begge mine ligger også med hodet nedover og håper ingen har noen planer om å snu seg mere nå...da kan man kanskje få føde normalt, det er jo tross alt det beste synest jeg.

Lykke til på Onsdag og la meg få vite hvordan det går med dere :))

• 4 uker senere...

Tenkte jeg bare skulle oppdatere min status, har nå kommet i uke 34+6 og tv1 ligger fortsatt langt nede tv2 har snudd seg og ligger i sete og nå er det ikke nok plass til at han snur seg igjen. har fått vite at dei beggge er ca.2100g og håper dei rekker å bli 2500 før dei bestemmer seg for å komme ut. Jeg blir innlagt på sjukehuset den 23 juni om ingen ting skjer før det , og da vil dei mest sannsynlig sette det i gang..spennende :))

er nok litt nervøs for setefødsel men tv1 har jo på en måte "banet" vei så jeg satser på at det går bra, har skjønt at man svært så godt passet på når det er tvillinger .

Cerclagen sitter som et skudd og blir ikke tatt av før jeg blir innlagt så da satser jeg på at jeg slipper å vente så veldig mye lenger før dei vil ut..mor begynner nok å bli litt utålmodig nå ....

Hei,

Så godt å lese at de har holdt seg der inne så lenge og at alt ser ut til å holde seg slik enda noen uker :):)

Er spent på å måle livmorhals igjen selv nå jeg, har mye kynnere og "kramper" i magen/livmoren så jeg kan vel ikke se bort ifra at det kan ha noen virkning. Er 26+6 idag så har planer om å holde de inni her ca 10 uker til jeg :):):)

Lykke til både med de kommende ukene og fødsel.

PS: Har også nr 2 i sete, nr 1 ligger med hodet ned men kroppen til siden og nr 2 ligger med rumpa godt plantet på hodet til søsteren sin.....:)

1 uke igjen til innleggelse og jeg er veldig spent på om de bestemmer seg for å komme ut i verden da eller om de har tenkt å være der inne litt til :)

Hvordan går det med deg perledykkeren ? håper at alt er bra med både deg og dine 2 små og ønsker deg lykke til i ukene fremover.

( ps : sliter du også med å kjenne hvem som er hvem, er usikker på tv2 om det er føttene hans jeg kjenner eller om det er armene til tv1 jeg kjenner, det begynner å bli veldig trangt til dei så det er mindre aktivitet nå ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...