Gå til innhold

Noen som har PCO men likevel klart å bli gravid..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med alternative behandlinger, endring av kosthold og mosjon.. ??? Har et bran på 5 år men har slitt nå i 3.5 år har fått diagnose PCO men har en håpløs lege som oter bort resultater osv så har fått mye utsatt p.g.a. rot.. Men nå håper vi på prøve rør snart... men ønsker å høre om andre metoder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det vanlig lege eller gynekolog du går til...

hvis du ikke alt gjør det annbefaller jeg å gå til en gynekolog

han eller hun kan sette deg på hormonkur som gjør at du får eggløsning

dette heter pergo

ett annet preparat som også blir brukt er meteformin men det vet jeg ikke så mye om

hvis ikke noe av dette funker så blir dere sendt til utredning og da kan prøverør bli det neste

Skrevet

Det er Gynekolog jeg går til og har hatt utredning, med ultralyd og blodprøver,osv.. har gått på Pergotime men uten at det har blitt noen resulta..har prøvd i ca 1,5år. Men han hennviste oss bla, til privat klinikk for prøverør i stedenfor til det offentlige.. og etter mye snakk med det offentlige kan ikke de se noen grunn for hvorfor han har gjort det,, det er sisste mulighet for dem som har brukt sine tre muligheter i det offentlige... Så når vi ønsker å søke i det ofentlige oppdaget han at han ikke hadde fått alle svarene på blodprøvene som jeg da tok for 2årsiden..så nå må vi vente for han vil ikke sende inn søknaden før vi har tatt prøvene selv om de sier på det offentlige at vi kan ettersende dem..I tilegg så var dette for noen md siden for han skulle sende meg papirere i posten som aldri kom.. han hadde glemt det... så jeg fikk mensen og måtte vente fikk mensen nok en gang før han klarte å sende dem... men nå er vi klare for å søke.. Huff skulle skiftet gynokolog men han skal jo være en av de beste innen fødsel hjelp.. og så har vi jo betalt en del penger alerede.... Men lurere på om det er noen som har hatt gode resultatt med naturmedesin , ect som kan være verd å prøve?? t

Skrevet

Hei.

Har PCOS, ble gravid etter ca 9 mnd prøving, helt av meg selv, men fikk beskjed om at å redusere vekten min (er ganske så overvektig) ville øke sjansene kraftig. Jeg veide også litt for mye til å få hjelp på Riksen e.l, så det var bare å sette i gang. Rakk ikke å gå ned mange kiloene før den satt:-) Ta en tur innom PCOS debatten, der er det mange tips å få. Lykke til!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Ja, det går an å bli gravid, med litt hjelp..

Jeg har ekstrem PCOS og får ikke eggløsning samme hva. Det første jeg gjorde var å prøve Pergo. Det fungerte ingen av gangene da eggene aldri ville "slippe" Fikk bare store hovne eggstokker, med enda flere cyster (follikler).

Begynte på Metformin som har hjulpet mye. Det er lettere å holde vekten og gå ned, er mindre sliten osv. Dette har jeg gått på i flere år.

Etter mange år med prøving av div. Bar det hen til prøverørskøen på Rikshospitalet. De er helt fantastiske og på første forsøk satt det. Er gravid i åttende uke og blir fulgt opp med UL jevnlig. I tillegg har vi to egg i fryseren som venter.

PCOS er en fin ting å ha i prøverørsstatistikken. Andre tilstander skaper mer trøbbel. Bare husk at lavkarbo diett og trening øker sjansene betraktelig.

Går det ikke med Pergo, vektkontroll og metformin er det bare å ta prøverør.

Skrevet

Hei,har PCOS fikk for 2år siden en gutt ved hjelp av pergotime! Det viste seg at jeg ikke produserte eller slapp egg av meg selv,så jeg trengte et lite dytt med pergo. Fikk en enkel kur og det gjikk på første forsøk :) Det er vist ikke så vanlig,selv legene ble sjokka.Men som sakt det finnes flerer grader av PCOS,ikke alle trenger og ha alle symtomene eller plagene,det kan være veldig forskjellig.

Jeg er ganske hardt rammet av PCOSn,men på den biten med å bli gravid gjikk jo ganske greit for meg,men s på andre områder sliter jeg veldig (vekt,hårvekst,uren hud osv).

Er i ny prøve runde nå,begynte på pergo kur i slutten av juli,så nå venter jeg på å teste :)

Så det er ikke umili å bli gravid fordi om man har PCOS,men det kan være vanskeli for noen.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...