Mamsemums Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er blitt bedt om å lage kake til bursdag og tenkte jeg skulle forsøke meg på Verdens beste. Jeg må lage kaken dagen i forveien og lurer på om denne holder seg godt i kjøleskapet over natten. Gjør den ikke det lager jeg en annen. Er ikke så bevandret i kakenes verden og trenger sårt litt hjelp her...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 du tenker på den med marengsbunn? i tilfelet holder ikke marengsen seg om du tar på krem eller noe annet vått
Vinden blåser Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 den holder seg godt i kjøleskapet over natten et lite tips er å legge bunnen med marengsen ned mot fatet. på den måten får ikke marengsen krem på seg og holder seg sprø og god
Mamsemums Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2009 Er det en mulighet å lage bunnen dagen før og legge på kremmen dagen etter?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 ja det er mulig men det kan jo hende at solståles ide funker også.
Vinden blåser Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Vi legger ALLTID bunnen slik i vår familie, og jeg syntes den uten tvil smaker mye bedre med crispy marengs enn den myke som andre har funker knall ;-) Og hvis du steker bunnen kvelden før så kan du jo bare ha plast rundt så holder den seg til dagen derpå..
Mamsemums Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2009 Tusen takk for hjelpen! Da prøver jeg med på denne. Lager bunnen dagen før, pakker inn i plast og klasker på litt krem samme dag som servering! Skal også legge marengsen ned:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå